مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز دوشنبه در همایش همیاران پلیس خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: این طرح از سال ۸۶ راه‌اندازی شده و تاکنون ادامه داشته است و برخوردهای همیاران پلیس سبب بهبود اوضاع رانندگی در شهر شده است.
قاسمعلی خدابنده افزود: در طرح همیاران پلیس تعدادی فرهنگسرا و بسیاری از مدارس حضور فعال دارند و جلسات ماهیانه نیز برای والدین دانش آموزان برگزار می شود.
سرپرست پلیس راهور خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: طرح همیار پلیس نقش مهمی در کاهش تصافات دارد به طوری که از سال ۸۶ تاکنون آمار فوتی های تصادفات در کشور حدود ۱۱ هزار نفر کاهش یافته است.
سرهنگ محمد دهنوی افزود: همیاران پلیس در رده‌ سنی‌های مختلفی فعال هستند، گروه نخست را دانش‌آموزان اول و دوم ابتدایی تشکیل می‌دهند و در مقطع نوجوان و جوان نیز می‌توانند در طرح همیار پلیس شرکت کنند.
وی ادامه داد: آگاه‌سازی دانش‌آموزان و آمادگی آنها برای آینده از رویکردهای طرح همیار پلیس است و تذکر آنها منجر به رعایت بیشتر قانون توسط رانندگان و دقت بیشتر آنها در رانندگی می‌شود.
او اضافه کرد: مکالمه در حین رانندگی به خصوص با گوشی تلفن همراه و خوردن و آشامیدن از جمله مواردی است که همیاران پلیس می توانند به رانندگان متذکر شوند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: ۲۵ درصد از تلفات جاده ای این استان متعلق به گروه سنی هفت تا ۱۵ سال است.
سرهنگ هادی امیدوار افزود: از ابتدای سال تا کنون ۱۰۰ نفر در گروه سنی هفت تا ۱۵ سال در این استان در سوانح جاده ای جان باخته اند.
وی ادامه داد: باید به مدارس موجود در روستاهای حاشیه‌نشین نیز توجه شود و بستر کمی در این مناطق فراهم شده است مثلا در چند سال گذشته موضوع سرویس مدرسه در این مناطق مطرح نبود اما در حال حاضر این مساله برای خانواده‌ها بسیار حائز اهمیت است.
۷۵۰۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.