رضا کشتی دار روز دوشنبه در مراسم زنگ سلامت در آموزشگاه شهید فهمیده سبزوار افزود: سفیران سلامت پس از فراگیری آموزش های سلامت در انتقال مفاهیم بهداشتی، آموزش سواد سلامت و نهادینه کردن سبک زندگی سالم در جمع دانش آموزان و خانواده ها نقش موثری دارند.
وی با گرامیداشت هفته سلامت اظهار داشت: شعار امسال در این زمینه 'مراقبت های اولیه بهداشتی گامی به سوی پوشش همگانی' است و ماموریت اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش نیز تامین، حفظ و ارتقای سلامت روانی و جسمی دانش آموزان می باشد.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش گفت: یکی از ویژگی های این سند، تربیت زیستی و بدنی با رویکرد تربیت نسل شاداب و سالم است که این موضوع اهمیت برنامه های سلامت را نمایان می کند.
کشتی دار افزود: امسال در اجرای برنامه سلامت دهان و دندان تمام دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در خراسان رضوی زیر پوشش طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: همچنین طرح توزیع مکمل ویتامین دی و آهن یاری بین دانش آموزان متوسطه اول و دوم این استان اجرا می شود که برای رشد و سلامت دانش آموزان اهمیت دارد.
وی گفت: شهرستان سبزوار در زمینه های سلامت و تندرستی فعالیت های خوبی انجام داده و سال گذشته رتبه برتر خراسان رضوی را در این بخش کسب کرده است.
خراسان رضوی دارای 12 هزار و 500 مدرسه با بیش از 54 هزار کلاس درس و یک میلیون و 230 هزار دانش آموز است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.