جواد غفاریان طوسی روز چهارشنبه در نشست خبری  "به رسم ابرار" با موضوع کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در خراسان رضوی افزود: ۶۳۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان با حمایت و همراهی مردم نوع‌دوست و خیرخواه از زندان آزاد شدند.

وی ادامه داد: زمینه آزاد سازی ۱۹۷ نفر از این تعداد با پرداخت وجوه بلاعوض و تسهیلات در اختیار،  ۱۱۱ نفر به صورت مشاوره ای و ۳۳۱ نفر توسط محاکم قضایی، فراهم شده است.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی گفت: سال گذشته نیز حدود هزار و ۲۹۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در این استان با همکاری مردم و مساعدت خیران و نیکوکاران آزاد شدند.

طوسی افزود: زندانیان جرایم غیر عمد هنجارشکن نیستند و نیازمند کمک و یاری همه خیران و آحاد مردم هستند.

وی با اشاره به آثار و برکت های امور خیریه در جامعه ادامه داد: باید برای فرهنگ سازی در انجام امور خیر همچون آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

مدیر عامل ستاد دیه خراسان رضوی همچنین با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در راستای کمک به زندانیان افزود: رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی، خیران و نیکوکاران را به سمت آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد سوق دهند.

طوسی گفت: تک تک مردم می‌توانند کمک‌های خیر خواهانه خود را از طریق شماره حساب ۰۱۱۳۱۹۸۱۶۸۰۰۶ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۷۳۱۶۱ به نام آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد واریز کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این اداره کل در طول سال برنامه های فرهنگی و قرآنی را برای زندانیان در این استان برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های بسیار خوب اوقاف، کمک به نیازمندان و مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد است افزود: طرح آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به مناسبت ۱۷ ربیع‌الاول، سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت در بقاع متبرکه در این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.