مهدی مقدسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ضربتی مقابله با فروش لباس‌های مستعمل قاچاق خارجی در مشهد از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و تاکنون بازرسان به همراه دست اندرکاران دستگاه‌های نظارتی یک واحد متخلف را شناسایی و با دستور قضایی، آن را مهر و موم کرده اند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از این واحد متخلف، دو تُن لباس مستعمل خارجی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف و جمع آوری و صاحب آن به میزان دو تا پنج برابر ارزش مزبور جریمه نقدی شد.

کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سال ۱۳۹۵ طرحی نظارتی زیر نظر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با هدف جمع آوری فروشندگان لباس‌های مستعمل در مشهد اجرا شد و در پی آن تعداد فروشگاه‌های عرضه این نوع لباس‌ها از ۱۰۰ واحد به کمتر از ۱۷ واحد رسید.

مقدسی افزود: هرچند این طرح نتایج خوبی به همراه داشت و باعث ساماندهی فروش لباس و ترغیب فروشندگان به فروش لباس‌های ایرانی شد اما به دلیل عدم استمرار اجرای طرح پس از چند سال بار دیگر فروشندگان لباس‌های مستعمل از گوشه و کنار شهر سربرآوردند.

وی اضافه کرد: طرح مقابله با فروش لباس‌های مستعمل در مشهد با تاکید معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار خراسان رضوی توسط کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تدوین و اجرای آن با همکاری فرمانداری، دادسرای انقلاب و سازمان صمت در دو مرحله آغاز شده است.

کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مرحله نخست از اجرای طرح مقابله با عرضه لباس مستعمل در مشهد، ۴۰ فروشگاه که فاقد پروانه کسب بودند و اقدام به فروش این گونه لباس‌ها می‌کردند شناسایی شدند.

مقدسی افزود: بازرسان سازمان صمت به همه واحدهای فروش لباس مستعمل مراجعه و هشدارهای لازم را به آنان ارائه دادند یا به برخی از آنان تذکر کتبی ارسال کردند تا قبل از اقدام ضربتی دستگاه‌های نظارتی در این طرح، صاحبان این واحدها کالاهای خود را جمع‌آوری کنند.

وی اضافه کرد: پس از ارائه هشدارهای لازم به متخلفان، بخش دوم طرح مقابله با فروشندگان لباس‌های مستعمل پنجشنبه هفته گذشته در قالب اقدام ضربتی برای جمع آوری و مهر و موم واحدهای متخلف در سطح شهر آغاز شد.

کارشناس مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از آنجا که فروشندگان لباس‌های مستعمل در مشهد پروانه کسب ندارند به اتحادیه فروشندگان لباس این شهر ابلاغ شده که طبق مواد ۲۷ و ۲۸ قانون نظام صنفی با صاحبان این واحدها برخورد و اقدام به تعطیلی آنها کنند.

مقدسی افزود: طرح ضربتی مقابله با فروش لباس‌های مستعمل در مشهد تا پاکسازی کامل شهر از وجود این فروشندگان ادامه می‌یابد.

۹ هزار و ۲۳ واحد فروش لباس دارنده جواز کسب از اتحادیه فروشندگان لباس در مشهد فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.