سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: استفاده از کالای ایرانی باید به گفتمان عمومی تبدیل شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا قامتی در جلسه کارگاه آموزشی تبیین قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آخرین اصلاحات آن با بیان این مطلب افزود: همان‌گونه که رهبر انقلاب ابتدای سال‌جاری فرمودند در قبال استفاده نکردن از کالای قاچاق هم مردم و هم مسئولان وظیفه دارند.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در هر حوزه‌ای موفق باشیم باید آن را به یک موضوع اجتماعی تبدیل کرده و اجتماعی‌سازی کنیم به تعبیر دیگر تا مردم را در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری وارد نکنیم توفیق چندانی حاصل نخواهیم کرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به فعالیت بالغ بر هزار و 400 سازمان مردم نهاد در استان، این سمن ها را فرصت بسیار خوبی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز و تاکید بر استفاده از کالای ایرانی دانست.

قامتی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی در خصوص عدم ورود تشکل های مردمی به حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز، این عدم استقبال را ناشی از عدم اجتماعی کردن موضوع استفاده از کالای ایرانی دانست.

وی تقویت هم افزایی اعضای کارگروه های تخصصی ذیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را ضروری دانست و تصریح کرد: با حمایت ها و تدابیر دولت تدبیر و امید، تشدید مقابله و حضور موثر دستگاه های مرتبط، آمار قاچاق در کشور به نصف کاهش یافته است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، توجه به مقوله اموزش و یکپارچه سازی اطلاعات در این حوزه را از دیگر موارد توفیق در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.