مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی روز پنجشنبه در نشست با هیات‌های ورزشی سبزوار گفت: یکی از اولویت‌های این اداره کل تجهیز خانه‌های ورزش در نقاط روستایی با هدف همگانی کردن ورزش در روستاهاست.

فرزاد فتاحی افزود: با هدف ترویج ورزش و نشاط تا پایان سالجاری ۱۰۰ خانه ورزش روستایی دیگر در خراسان رضوی تجهیز و فعال می‌شود.

وی اظهار داشت: تجهیزاتی شامل تاتامی، راکت، توپ و میز پینگ پنگ، میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج و دارت برخی از لوازمی است که برای خانه‌های ورزش روستایی فراهم شده است.

وی با اشاره به تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی خراسا ن رضوی گفت: تکمیل ۹۰ پروژه ورزشی برای سالجاری هدفگذاری شده که معادل هفت سال گذشته است.

فتاحی افزود: دولت تدبیر و امید با وجود شرایط  سخت اقتصادی، نگاه ویژه به مقوله ورزش داشته و خدمات دولت در ساخت و فضاهای ورزشی بی‌نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه سبزوار در رشته‌های مختلف از قطب‌های ورزش خراسان رضوی است اظهار داشت: اماکن ورزشی این شهرستان مطلوب نیست و ساماندهی فضاها و سالن‌های ورزشی آن پیگیری می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سرانه فضای ورزشی این شهرستان ۶۲ سانتیمتر است که از میانگین ۸۷ سانتیمتری کشور خیلی کمتر می‌باشد.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سربداران طرح مهم ورزشی نیمه تمام این شهرستان است که بیش از ۱۵ سال معطل مانده و با پیگیری‌های صورت گرفته فاز نخست این ورزشگاه شامل زمین چمن، نور استاندارد، پیست تارتان، رختکن، نصب ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی تا دهه فجر امسال تکمیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: در تخصیص اعتبارات و امکانات ورزشی توزیع عادلانه در استان صورت نمی‌گیرد و مسئولان اداره کل ورزش خراسان رضوی باید نسبت به جذب و  هزینه اعتبارات توضیح دهند.

وی گفت: اداره ورزش و جوانان سبزوار باید نسبت به راه‌اندازی خانه‌های ورزش در حاشیه شهرها و مناطق محروم و احداث زمین‌های چمن مصنوعی در روستاهای پرجمعیت و شهرها اقدام نماید.

سبحانی فر افزود: در سال‌های اخیر ۳۰ سالن ورزشی در شهرستان‌های غرب خراسان رضوی بدون حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان در دست ساخت است که برخی از این فضاها به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.