مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی عصر پنج شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: بارش باران همراه با رعد و برق که از روز چهارشنبه هفته جاری در خراسان رضوی آغاز شده است تا صبح فردا جمعه به ویژه در نیمه جنوبی، نواحی مرکزی و ارتفاعات بینالود ادامه دارد و به همین علت دستگاه‌های امداد رسان استان در آماده باش هستند.
حجتعلی شایان فر افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته بارش باران در ۲۸ شهرستان خراسان رضوی ثبت شده است که بیشترین آن مربوط به قوچان با ۱۳ میلی متر بارندگی بوده است و پس از آن نیشابور و داورزن با ۱۱ و ۹ میلی متر بیشترین بارش باران را داشته اند.
وی اضافه کرد: طبق گزارش های رسیده تا این لحظه هیچ سیلاب و خسارت ناشی از آن در استان خراسان رضوی گزارش نشده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: احتمال آب‌گرفتگی و سیلاب بر اثر این بارش‌ها که تا فردا ادامه دارد به ویژه در مناطق جنوبی و شرقی خراسان رضوی وجود دارد.
شایانفر افزود: از شهروندان تقاضا می شود در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد و اتراق نکنند و همچنین کوهنوردان از رفتن به کوه تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.
وی با اشاره به اُفت دما در استان خراسان رضوی گفت: طبق اطلاعیه صادره هواشناسی خراسان رضوی تا روزهای ابتدای هفته آینده شاهد کاهش چهار و ۶ درجه ای دما در استان هستیم اما از روز یکشنبه هفته آینده دمای هوا درمناطق مختلف خراسان رضوی افت بیشتری می کند که کشاورزان باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی را داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.