به گزارش روز چهارشنبه مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، از عصر چهارشنبه افزایش ابرناکی و گسترش سامانه بارش زا از نواحی غربی کشور موجب افت دما، افزایش شدت وزش باد و آغاز بارش‌های رگباری از نواحی جنوبی استان خراسان رضوی می شود.
بنا بر این گزارش با گسترش این سیستم انتظار می‌رود طی امشب تا اواخر وقت فردا به تناوب در اکثر نقاط استان خراسان رضوی بارش به شکل رگبار و گاهی رعد و برق رخ دهد و کاهش چهار تا ۶ درجه ‌ای دما در خراسان رضوی را شاهد هستیم.
طبق گزارش هواشناسی خراسان رضوی وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، احتمال صاعقه در نواحی مستعد، بارش تگرگ، آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در بیشتر نقاط استان به ویژه نیمه جنوبی، برخی از نواحی مرکزی و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های بینالود در بازه زمانی عصر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

بنا بر این گزارش از اوایل وقت جمعه در محورهای سردسیر و کوهستانی استان خراسان رضوی تشکیل مه و کاهش دید را شاهد خواهیم بود.

بارش‌های باران بیشتر در شهرستان ها و توابع تایباد، خواف، فریمان، تربت‌جام، تربت‌ حیدریه، مناطق جنوبی سبزوار، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و همچنین برخی از نقاط کلانشهر مشهد رخ خواهد داد.
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این ارتباط در خصوص عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و خودداری از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان هشدار داد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.