حسین غلامپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این زائران از کشورهای عرب زبان، اردو زبان، فارسی زبان، انگلیسی زبان و آذری زبان هستند که اغلب پس از شرکت در مراسم اربعین، برای شرکت در مراسم سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد حضور پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: در ایام پایانی ماه صفر، شاهد حضور مسلمانان اهل سنت نیز در بارگاه منور رضوی هستیم به طوری که این زائران بیشتر از کشورهای هندوستان، پاکستان و عراق هستند.

وی گفت: در این ایام هر گروه از زائران غیرایرانی در یکی از رواق‌های حرم مطهر رضوی حضور می‌یابند و به برگزاری مراسم عزاداری به زبان بومی و مطابق با آداب و رسوم خود می‌پردازند.

غلامپور افزود: در این ایام اجتماع آذری‌ زبان‌ها، اردوزبان‌ها و فارسی زبان‌های افغانستانی را در حرم مطهر رضوی شاهد خواهیم بود و همچنین شب‌های شعر ویژه زائران هندوستان و پاکستان، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان ویژه افغانستانی‌ها و اردوزبان‌ها نیز در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

وی سلسله مسابقات "العهد و الولا"، نشست‌های تخصصی "سفیران رضوان"، ویژه برنامه بانوان رضوی برای زنان اردوزبان و آذری‌ زبان و افغانستانی ها را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که در ایام پایانی ماه صفر برای زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، سالانه ۲.۵ میلیون زائرغیرایرانی به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.