دبیر نهمین جشنواره سراسری عکس رضوی روز دوشنبه در نشستی خبری با اعلام این مطلب گفت: چند سال است که جشنواره سراسری عکس رضوی از سری برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به میزبانی تبریز برگزار می شود اما امسال برای نخستین بار میزبانی این جشنواره برعهده مشهد گذاشته شده است.

محمد رضا محمدی افزود: نهمین دوره از این جشنواره در سه بخش حرفه ای، تلفن همراه و اردوی انتخابی برنامه ریزی شده و موضوعات عکس حول دو محور عکاسی اجتماعی و عکاسی معماری است.

او موضوعات بخش عکاسی اجتماعی را معارف کرامت انسانی در سیره حضرت امام رضا (ع)، آداب زیارت، نماز، دعا و نیایش، ایثار و شهادت، آیین های دینی و مذهبی در جهان اسلام و موضوعات مربوط به بخش عکاسی در هنر معماری و هنرهای اسلامی را حرم مطهر امام رضا (ع)، امامزادگان، عتبات، مساجد و حسینیه ها عنوان کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: موضوع بخش ویژه نهمین جشنواره سراسری عکس رضوی "فرهنگ حجاب و عفاف" است.

محمدی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره ۱۸ آبان ماه است و داوری آثار در ۲۸ آبان ماه و اعلام نتایج در یکم آذرماه صورت می گیرد. 

وی ادامه داد: جوایز بخش حرفه ای این جشنواره مبلغ ۴۰ میلیون ریال به هر یک از هشت نفر برگزیده، جوایز بخش تلفن همراه ۱۰ میلیون ریال به هر یک از هشت نفر برگزیده، جوایز بخش اردویی ۱۰ میلیون ریال به هر یک از سه نفر برگزیده و جوایز بخش ویژه جشنواره نیز ۲۰ میلیون ریال به نفر برگزیده است.

او اضافه کرد: نهمین جشنواره عکس رضوی با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار می شود و دبیرخانه این جشنواره در معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مستقر است.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره سراسری عکس رضوی رونمایی شد.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.