سید حجت طباطبایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس یک میلیون و ۶۳۵ هزار و ۲۸۲ نفر از شهروندان خراسانی طی همین مدت در سینماهای استان به دیدن فیلمهای اکران شده نشستند. 

وی رقم کل تماشاگران فیلمها را در سینماهای خراسان رضوی ظرف پارسال سه میلیون و ۱۱۹ هزار و ۳۳۶ نفر ذکر و بیان کرد: میزان فروش بلیت سینما در این مدت نیز ۲۴ میلیارد و ۵۰۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۹۶ ریال بود. 

رئیس اداره سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این آمار نشانگر افزایش فروش بلیت و نیز تماشاگران سینما در این استان است که همچنان ادامه دارد. 

وی گفت: ۵۱ سالن سینمایی با ۱۰ هزار و ۱۱۱ صندلی در ۹ شهر خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد هشت سالن سینما در مشهد مستقر هستند. 

طباطبایی به دیگر ظرفیتهای خراسان رضوی در حوزه سینما نیز اشاره و بیان کرد: این استان سهم عمده ای در تربیت سینماگران از جمله بازیگران، فیلمسازان، تدوین گران، طراحان و سایر دست اندرکاران سینمایی دارد بطور که هم اینک شمار قابل توجهی از شخصیتهای برجسته، موثر و معروف سینمایی کشور مشهدی هستند. 

وی افزود: همچنین خراسان رضوی نخستین استان در کشور است که اجازه صدور مجوز برای ساخت فیلمهای بلند ویدیوئی را کسب کرده و در همین راستا سینماگران خراسانی تاکنون فیلمهای خوبی در این حوزه تولید کرده اند. این استان در حوزه ساخت فیلمهای کوتاه نیز از مناطق برجسته کشور محسوب می شود. 

رئیس اداره سینمایی، سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه همچنین اظهارداشت: مهاجرت سینماگران از شهرستانها به تهران با هدف ارتقای کمی و کیفی فعالیتها در همه نقاط کشور وجود دارد زیرا هنرمندان پس از مدتی کار و تجربه در سطح شهرستانی و استانی ترجیح می دهند برای دسترسی به جامعه مخاطب بزرگتر، به تهران بروند. 

وی ادامه داد: در حوزه تولید فیلم افراد و امکاناتی که می توانند تاثیرگذار باشند در تهران متمرکز شده اند. از سوی دیگر صنعت سینما هزینه بر است و هزینه ساخت نیز باید توسط تهیه کنندگان سینمایی تامین شود. با این حال تولیدکنندگان فیلمهای کوتاه و بلند ویدیوئی در خراسان رضوی موفق عمل کرده و به همین خاطر بسیاری از تهیه کنندگان مطرح سینمای کشور، در ساخت این نوع فیلمها در مشهد با هنرمندان خراسانی همکاری نموده اند.

طباطبایی همچنین دورهم جمع شدن هنرمندان خراسانی را تحت عنوان انجمن یا صنف برای ساخت فیلمهای بلند سینمایی نیاز امروز سینماگران این استان توصیف و بیان کرد: تحقق این مهم کمکی موثر به تولید فیلمهای سینمایی مطلوب خواهد بود.

۷۴۸۹/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.