حمید عباسی مود پنجشنبه در نشستی خبری افزود: بودجه مصوب شهرداری قدمگاه از ۲۰ میلیارد ریال پارسال به ۲۶ میلیارد ریال در سال کنونی افزایش یافته که سال گذشته ۱۴۰ درصد و امسال تاکنون ۶۵ درصد از آن محقق شده است.
وی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد بودجه شهرداری قدمگاه صرف طرح‌های عمرانی می شود و طی چند سال اخیر ۲۵ تا ۳۰درصد تخفیف و امکان تقسیط برای متقاضیان پروانه‌های ساختمانی در نظر گرفته شده و از ابتدای امسال ۳۶ فقره پروانه ساختمانی صادر شده که نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
شهردار قدمگاه گفت: هم اکنون کل بدهی شهرداری این شهر ۳۶۰ میلیون ریال است و درآمدهای پایدار شهرداری قدمگاه از محل اجاره پارکینگ‌ها و مغازه های شهرداری ماهانه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.
عباسی با اشاره به اینکه هفت هکتار از مساحت شهر قدمگاه بافت فرسوده است افزود: از ابتدای امسال افزون بر سه هزار تن آسفالت در این شهر ریخته شده و بیش از ۹۰ درصد کوچه‌ها و معابر قدمگاه آسفالت است.
شهردار قدمگاه گفت: کل بودجه زیارت که طی سال‌های گذشته به قدمگاه اختصاص یافته ۷۰۰ میلیون ریال بوده و امسال هم هیچ بودجه‌ای در این خصوص به قدمگاه تعلق نگرفته است.
عباسی افزود: شهر قدمگاه با حدود پنج هزار نفر جمعیت دومین شهر زیارتی استان خراسان رضوی است و در برخی روزها میزان ورودی گردشگران و زائران داخلی و خارجی آن ۱۰ برابر جمعیت ثابت آن است ولی از داشتن زائرسرا و مهمانپذیر برای جذب گردشگر محروم است.
وی اضافه کرد: شهرداری قدمگاه برای افزایش رفاه حال شهروندان و زائران ۶ طرح عمرانی در دست اجرا دارد که برای تکمیل آنها حدود ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و در این چارچوب طی توافق با مالکان بدون صرف هزینه بیش از سه هزار متر مربع زمین در کنار بقعه قدمگاه رضوی برای احداث پارکینگ تملک شده است.
شهردار قدمگاه گفت: در بین شهرهای اقماری نیشابور، قدمگاه اولین شهری است که طرح جامع تفضیلی آن برای ۴۰ سال آینده تدوین شده اما برای ایجاد درآمد پایدار و جلب سرمایه گذار با مشکلات متعددی مواجه هستیم.
عباسی افزود: با اینکه شهروندان از شهرداری بر اساس حقوق شهروندی مطالبه ارائه خدمات دارند ولی برای پرداخت عوارض و حقوق شهرداری ها همکاری لازم را ندارند.
وی اضافه کرد: برای نخستین بار در بین بخش های نیشابور در قدمگاه محل دفن زباله استاندارد به مساحت هشت هکتار برای مدت ۱۵ سال پیش‌بینی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته که روزانه حدود ۲۵ تن زباله در آن دفن می‌شود.
شهر قدمگاه با حدود پنج هزار نفر جمعیت و ۱۶۴ هکتار عرصه، درفاصله ۹۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
۹۸۶۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.