مهدی ابراهیم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال نظارت بهداشتی بر ۵۶۰ هزار و ۴۲۰ قطعه جوجه ریزی در مه ولات انجام شد افزود: از مجموع جوجه ریزی صورت گرفته در این شهرستان حدود یکهزار و ۴۰۰ تن گوشت سفید تولید و استحصال شده که علاوه بر تامین نیاز داخل شهرستان، به شهرستان های همجوار نیز صادر شده است.

وی اظهار داشت: با نظارت بهداشتی بر روند جوجه ریزی در واحد های پرورشی و ثبت تمام اطلاعات در سامانه "جی.آی.اس" مانند شرایط بهداشتی ، ثبت واکسیناسیون، گزارش تلفات به صورت دقیق کنترل می شود و با توجه به پایش و نظارت مداوم بهداشتی تمام واحد های پرورش مرغ گوشتی با هدف جلوگیری از بروز و گسترش بیماری های طیور ، تاکنون مورد خاصی در شهرستان مشاهده نشده است.
وی از سمپاشی رایگان واحدهای دامی در ۱۹ روستای مه ولات خبرداد و گفت: در این راستا ۳۳۹ هزار مترمربع از فضای واحدهای دامی این شهرستان با هدف مبارزه با بیماری های دامی و مشترک به ویژه تب کریمه کنگو و همچنینن مبارزه با کنه سمپاشی شده است.

ابراهیم زاده افزود: سمپاشی واحدهای دامی در روستاهای مه ولات با همکاری دهیاران و اعضای شورای های اسلامی و آموزش چهره به چهره به دامداران  صورت گرفته است.  

 فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

۷۰۷۹/۹۸۷۸/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.