رئیس دانشگاه حکیم سبزواری روز پنجشنبه در همایش دانشجویان جدید این دانشگاه گفت: هم اکنون این دانشگاه با بیش از ۶۰ مرکز علمی و پژوهشی به طور مشترک همکاری می کند.
علی اصغر مولوی افزود: دانشگاه حکیم سبزواری تاکنون تفاهمنامه بین المللی با دانشگاه‌های لیون فرانسه، پاریس ۱۳، تورین ایتالیا، هرات افغانستان و عراق منعقد کرده است.
وی ادامه داد: این دانشگاه به عنوان دومین قطب دانشگاهی شرق کشور با ۲۶۵ عضو هیات علمی تمام وقت، ۱۲ عضو هیات علمی وابسته، آزمایشگاه‌های مجهز، کارگاه بورس های تحصیلی، فرصت های بین المللی و کسب رتبه های تک رقمی ارشد و دکترا در سال‌های اخیر جهش علمی خوبی داشته است.
مولوی اظهار داشت: رویکرد دانشگاه حکیم سبزواری برند سازی است بطوریکه هم اکنون ۳۲ واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند که تعدادی از این واحدها به مرحله تولید محصول رسیده است.
وی گفت: در بین دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور، فقط دانشگاه های فردوسی مشهد و دانشگاه حکیم سبزواری از شرایط لازم برای جذب نخبگان خارج کشور برخوردار هستند.
دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

۸۱۴۵/۷۴۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.