به گزارش ایرنا در این همایش بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مسیر بوستان کوهسنگی تا میدان شهدای این شهر را رکاب زدند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در حاشیه این همایش گفت: با توجه به روند افزایشی آلودگی هوا در کلانشهرها باید حمل و نقل پاک و فرهنگ دوچرخه سواری بین مردم گسترش یابد.

مجتبی بهاروند افزود: مدیریت شهری مشهد به صورت جدی درحال فراهم کردن امکانات لازم و گسترش خطوط دوچرخه است تا بهترین شرایط برای شهروندان این کلانشهر فراهم شود.

وی اظهار داشت: پویش های دوچرخه‌ سواری شامل تمام شهروندان می‌شود لذا سعی می کنیم افراد مسن را هم در کنار خود داشته باشیم و شرایط شرکت آنان را فراهم کنیم.

سخنگوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از برگزاری این همایش را ترویج حمل و نقل پاک و دوچرخه سواری ذکر کرد.
مجید بخت آزما افزود: پویش سه شنبه های بدون خودرو از حدود پنج سال قبل در سراسر کشور فعال است و شهرداری مشهد نیز به عنوان یکی از دستگاه های حمایتی اقداماتی در این خصوص داشته که همایش امروز یکی از این اقدامات است.
وی ادامه داد: در پایان این همایش به ۱۲ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه دوچرخه اهدا شد.
در طرح شبکه مطالعات مشهد ۲۵۰ کیلومتر مسیر مناسب برای استفاده از دوچرخه در نظر گرفته شده ولی هم اکنون کل مسیرهای شهری مناسب در این زمینه ۱۲۵ کیلومتر است که به صورت ناپیوسته و جدا از هم می‌ باشد.

۲۲ سپتامبر برابر با ۳۱ شهریور روز جهانی بدون خودرو نامگذاری شده است. 
۷۵۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.