علی رسولیان روز سه شنبه در نشست اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خراسان رضوی افزود: امسال از محل اجرای طرح کارورزی ۲۸۵ نفر و از محل اجرای طرح مهارت آموزی ۷۷۳ نفر در این استان مشغول کار شده اند.

وی اظهار داشت: قرار است یک همایش آموزشی پیرامون مهارت آموزی و کارورزی با محوریت بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی در مشهد برگزار شود.

وی گفت: از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به دستگاه های اجرایی حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان اختصاص یافت.

رسولیان اظهار امیدواری کرد بتوان با همکاری دستگاه های اجرایی این اعتبار را در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی برای اشتغالزایی مددجویان جذب کرد.

وی ادامه داد: از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خراسان رضوی اختصاص یافته که طرحهای لازم برای جذب این اعتبارات تعیین شده است.

وی گفت: از آنجا که تاکنون میزان پرداخت اعتبارات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به خراسان رضوی ناچیز بوده، این موضوع پیگیری خواهد شد تا میزان پرداختی اعتبارات این بخش در استان افزایش یابد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: از محل اعتبارات طرح اشتغال روستایی نیز تاکنون پنج هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال به استان تخصیص یافته که چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از کل مبلغ ابلاغ شده به استان معادل ۷۷ درصد پرداخت شده است.

رسولیان اظهار داشت: خراسان رضوی متعهد شده است طی ۱۰ روز آینده متوسط جذب اعتبارات طرح مشاغل روستایی خود را از ۸۰ درصد بیشتر کند تا بتواند کل سهم اعتباری خود در این طرح را جذب و اشتغال بیشتری ایجاد نماید.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.