مجید دهقانی زاده گفت: این طرح در اجرای تکلیف قانونی مندرج در « بند الف ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه » و با مساعدت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مباحث توسعه روستایی تدوین و به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده است.

وی هدف از تدوین این طرح‌ها را شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در روستاها، ارتقای منزلت اجتماعی روستائیان و جـایگـاه روستـاها در اقتصاد مـلی و در نهایت ایجاد بستـر لازم برای شکـوفایـی و پیـشرفـت عدالـت محـور در روسـتاها در قالب تحـقق سیاسـت‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه ذکر کرد.

بر اساس اعلام روز چهارشنبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد ، دهقانی زاده خاطرنشان کرد : تمام اقدام‌ها و فعالیت‌های لازم الاجرا در شهرستان‌های یاد شده، در چارچوب اهداف و

برنامه‌های توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی صورت خواهد گرفت.

سرپرست معاونت توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت یزد همچنین از تصویب برنامه توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی در شهرستان‌های ابرکوه، خاتم و مهریز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها نیز بزودی به فرمانداران و نهادهای مرتبط ابلاغ خواهد شد.

برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی با اولویت روستاهای بزرگ و پرجمعیتی که کارکرد روستایی خود را حفظ کرده‌اند؛ تدوین و ابلاغ می‌شود.

استان یزد ۱۰ شهرستان، ۲۱ بخش، ۴۵ دهستان، ۳۶۱ دهیاری و ۳۹۱ شورای اسلامی روستایی دارد.

این استان برپایه سرشماری آبان ماه ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

۱۹۶۸/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.