علی‌ رضا رزم‌حسینی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که در محل استانداری این استان برگزار شد افزود: راه اندازی خط پروازی مستقیم بین مشهد - بیشکک، مشکلات تاجران ایرانی و قرقیزستانی را برطرف و توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور را آسان می کند.

وی در تشریح دستاوردهای سفر اخیر خود به جمهوری قرقیزستان ادامه داد: علاوه بر نشست های امنیتی و انتظامی نشستی هم با شماری از تجار و تولید کنندگان خراسانی در بیشکک برگزار شد که ثمرات خوبی داشت.

استاندار خراسان رضوی گفت: موانع موجود در حوزه حمل و نقل بین دو کشور ایران و قرقیزستان باید با تعامل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و اتاق بازرگانی مشهد برطرف شود تا شاهد تاثیرات مثبت در این زمینه باشیم.

رزم حسینی افزود: در ادامه سفر به قرقیزستان از تعدادی واحد صنعتی تولیدی فعال در منطقه آزاد بیشکک که توسط ایرانیان خراسانی و مشهدی اداره می شد بازدید شد که محصولاتشان هم فروش خوبی در بازار دارد از این رو در این سفر مقرر شد متناسب با موافقتنامه امنیتی و انتظامی بین ایران و قرقیزستان حدود ۳۰۰ کالا به صورت ترجیحی و تخفیفی از طرف ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر و در مقابل ۵۰۰ کالا از آن کشورها به ایران وارد شود.

وی با اشاره به اهمیت اصلاح فرآیندهای صدور مجوز و کسب و کار در خراسان رضوی ادامه داد: اقدامات خوبی در این حوزه در حال انجام است که در جلسه آینده شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت، گزارش جامعی از روند اجرایی اصلاح فرآیندها ارائه خواهد شد.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.