سرهنگ هادی امیدوار روز چهارشنبه در نشست اعضای مجمع نمایندگان خراسان رضوی با مدیران تابعه وزارت راه و شهرسازی و راهنمایی و رانندگی استان افزود: ظرفیت راه‌های موجود خراسان رضوی پاسخگوی حجم تردد و تقاضای سفر برون شهری نیست.

وی تاکید کرد: آزاد راه شهید شوشتری با سه باند همین الان نیز جوابگوی ترافیک پایان هفته شهر مشهد و استان خراسان رضوی نیست و ساخت آزاد راه حرم تا حرم را به جای این که از قم و سمنان شروع کنند باید از سمت شهر مشهد شروع می کردند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر دارد که از این تعداد ۲۸ میلیون نفر به صورت زمینی و بقیه به صورت هوایی و ریلی به مشهد سفر می کنند.

امیدوار افزود: برای تمشیت امور دو میلیون نفر زائر اربعین دست کم چهار استان کشور کمک می کنند و همه ظرفیت‌ها به کار گرفته می شود اما خراسان رضوی به تنهایی جوابگوی همه مسافران است.

وی ادامه داد: در سال ۱۷ هزار نفر در جاده های کشور کشته می شوند که سهم این استان هزار و ۲۵۰ نفر است هر چند که سهم کشتهها در جاده های خراسان رضوی نسبت به حجم ترددها کم است اما وضعیت ایمنی راه‌ها قابل قبول نیست و وقتی زور ما به کارخانههای خودروسازی نمی رسد کمبود ایمنی خودروها را باید جادهها جبران کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی هم در این نشست گفت: هزینه ها و مخارج سنگین باعث شده است که بسیاری از پیمانکارهای این اداره کل در خراسان رضوی  دچار مشکل شوند.

ابراهیم نصری افزود: خراسان رضوی در بخش صادرات، ترانزیت و مسافر در رتبه های بالای جدول قرار دارد و ۵۵ هزار نفر در بخش حمل و نقل استان به شکل مستیقم اشتغال دارند اما هزینههای سنگین باعث شده است که سرمایهگذاری در این بخش به صرفه نباشد.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد دستگاه‌ها و ماشینآلاتی که در اختیار داریم بیش از ۲۸ سال عمر دارند ادامه داد: اگر میانگین عمر هر دستگاه و ماشینی را  ۱۵ سال در نظر بگیریم همه ماشینآلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی فرسوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بهای یک دستگاه لودر ساخت اروپا در کشور افغانستان پنج میلیارد ریال است در حالی که در کشور ما نوع چینی آن ۱۵ میلیارد ریال قیمت دارد از این رو  پیشنهاد دادیم که به جای قیمت ارز حاصل از صادرات نفت از این ماشین آلات وارد کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی هم گفت: دو سوم خانههای روستایی این استان به مقاوم سازی نیاز دارند و در کنار وام ۴۰۰ میلیون ریالی باید یک مبلغ بلاعوض هم به روستائیان داده شود تا بتوانند خانه خود را بسازند چون مبلغ یاد شده با توجه به مسیر و دوری راه روستاها و کمبود امکانات برای ساخت یک خانه کافی نیست.

سید رضا موسوی نیا افزود: خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان علاوه بر وام ۴۰۰ میلیون ریالی مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال هم وام بلاعوض دولتی می گیرند که در خراساتن رضوی هم نیاز است همین کار انجام شود تا تحول بزرگی در مسکن روستایی صورت گیرد.

محسن عراقی زاده مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی هم گفت: تاسیسات، تجهیزات و امکانات این اداره کل کهنه و فرسوده شده است و نیاز به نوسازی و خرید تجهیزات مدرن دارد. همچنین این اداره کل با کمبود نیرو مواجه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره ‌کل فرودگاه‌های خراسان‌ رضوی هم گفت: پارسال ۶۰ هزار و ۳۳۵ پرواز در این فرودگاه انجام شد که طی آن هشت میلیون و ۸۲۵ هزار و ۶۴۶ مسافر در مسیرهای داخل و خارج جا به جا شدند.

علی همتی افزود: به منظور ساخت باند سوم فرودگاه در جهت کاهش آلودگی صوتی بر فراز شهر مشهد نیازمند همکاری آستان قدس رضوی هستیم.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی هم گفت: مدیران دستگاه‌ها مسائل و مشکلات را در سریعترین زمان به گوش نمایندگان برسانند تا حل آنها از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

۷۵۰۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.