به گزارش ایرنا در این مراسم دهها خادم بارگاه منور رضوی در صحن انقلاب اسلامی این حرم مطهر گرد هم آمدند تا براساس رسم دیرین، آیین خطبه خوانی شب عاشورا را با حضور میلیونی زائران و مجاوران برگزار کنند.

خادمان در حالی که شال سبز مزین به نام حضرت امام رضا (ع) را به دور گردن آویخته بودند با در دست داشتن لاله های شمع در صفوف منظم گرداگرد صحن انقلاب اسلامی را طواف کرده و سپس به صورت منظم و با احترام در برابر ساحت مقدس ثامن الحجج (ع) حلقه وار ایستادند و به خطبه خوانی شب عاشورا گوش سپردند.

در این مراسم حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در این استان و بسیاری از مسئولان دیگر جلودار خادمان بودند. 

خطبه شب عاشورا توسط یکی از سخنرانان قرائت شد که شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم (ص) و همچنین سلام و درود بر امامان معصوم (ع)، شهدا و امام راحل از مهم‌ترین محورهای این خطبه بود.

تسلیت به محضر حضرت امام رضا (ع) به مناسبت فرارسیدن ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش و همچنین آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیگر موضوعات این خطبه بود که در ادامه آن ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مرثیه سرایی پرداختند.

مراسم خطبه خوانی آئین سنتی است که بر اساس وقفنامه علیشاه، حاکم وقت خراسان در سال هزار و ۱۶۰ هجری قمری، هرسال در شب عاشورای حسینی و شب شهادت حضرت امام رضا (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌ شود.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.