به گزارش ایرنا، مردم شهرستان های ورامین، پاکدشت، پیشوا  و قرچک از صبح دوشنبه با حضور در مساجد و حسینیه‌ها، پس از قرائت زیارت عاشورا، با مرثیه‌خوانی و عزاداری به خیابان‌های شهر آمده و با حرکت در مسیرهای منتهی به آستان مقدس امامزادگان مدفون در این شهرستان ها به سینه زنی و زنجیرزنی پرداختند.
خیابانهای ورامین از ابتدای روز مملو از جمعیت عاشقی است که فریاد عزا و ماتم سر داده‌اند و کوچک و بزرگ، زن و مرد در عزای عزیز دل پیامبر اسلام بر سر و سینه می‌زنند.
هیات‌های عزاداری در ورامین در صفوفی منظم به سمت گلزار شهدای سید فتح الله، گلزار شهدای حسین رضا و امامزاده سکینه بانو در حرکت می‌باشند تا مراسم تاسوعای حسینی را در این مکان‌های مقدس برپا کنند.  


در شهرستان مقدس پیشوا  مدفن امامزاده جعفر (ع)  نیز زائران و مجاوران با حضور در صحن امامزاده جعفر (ع) برادر بلافصل امام رضا(ع) به عزاداری پرداختند.
صدها هیأت عزاداری شهرستان پیشوا و شهرستان های مجاور از ابتدای میدان شهید چمران و در فاصله دو کیلومتری حرم مطهر در صفوفی منظم آماده اند تا با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) این مصیبت عظما را خدمت ایشان و امام زمان (عج) تسلیت عرض کنند.
در شهرستان قرچک نیز هیات‌های عزاداری با حرکت به سمت مزار امامزاده بی‌بی‌زبیده به عزاداری و سینه زنی می‌پردازند.  
امامزاده ابراهیم (ع) روستای ولی‌آباد نیز پذیرای خیل عظیم عزادارانی است که هر کدام در قالب هیأت های مذهبی و با سنت های ویژه به سر و سینه می زنند و در غم شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اقامه عزا می‌کنند شهرستان قرچک به دلیل برخورداری از قومیت های مختلف، از سبک عزاداری های متنوعی برخوردار است و هر کدام از طوایف با برپایی عزاداری سنتی، تاسوعای حسینی را به سوگ نشستند.
دسته‌های عزاداری با راه‌انداختن کاروان‌های شتر و کجاوه به یاد کجاوه زینب (س) و کاروان حسینی یاد آن ایام سراسر غم و اندوه را گرامی می‌دارند.
بسیاری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت با برپا کردن سفرهای اطعام از عزاداران حسینی پذیرایی خواهند کرد.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.