به گزارش ایرنا، خطبه خوانی، آیینی سنتی است که بر اساس وقف نامه علیشاه، حاکم وقت خراسان در سال 1160 هجری قمری همه ساله در شب عاشورای حسینی و شب شهادت حضرت امام رضا (ع) برگزار می شود.
در این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشا، خادمان بارگاه منور رضوی در حالی که لاله های شمع فروزان در دست داشتند وارد صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی شده و در گرادگرد صحن در صفوف منظم به حالت احترام به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) قرار گرفتند.
تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) گفت: عاشورا نقطه عطفی در تاریخ حیات انسان است که اگر عاشورا نبود، از دین جز یک صورت ظاهری چیزی باقی نمی ماند.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: عاشورا درس مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه است و ما نیز پیرو این مکتب هستیم، چرا که عاشورا رواق سرخ حماسه در تاریکستان بیداد است، عاشورا قلب تپنده و درسی برای چگونه زیستن و چگونه مردن است.
وی اظهار داشت: عاشوراییان صحنه‌ ای را خلق کردند که در تمام عالم نقش بسته است، عاشورا درس تسلیم، وفا، انسان دوستی توجه به حق ‌الله و نجات و درس ایستادگی، دشمن ستیزی و مقاومت است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: تقاضای همه عزاداران حسینی این است که خداوند آنان را عاشورایی زنده بدارد و عاشورایی بمیراند.
در این مراسم پس از قرائت خطبه شب عاشورا توسط یکی از سخنرانان حرم مطهر رضوی و نوحه خوانی توسط یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، خادمان بارگاه منور رضوی به شمع گردانی در گرداگرد حرم مطهر رضوی پرداختند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.