به گزارش ایرنا، بر اساس این تفاهمنامه شرکت فولاد قائم امید نور به عنوان معین اقتصاد مقاومتی منطقه ۱۱ مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی، مسئولیت توسعه محلی بخش جنگل شهرستان رشتخوار را برعهده گرفت.
همچنین در قالب تفاهمنامه دیگر، مجتمع سنگان خواف به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهر سنگان خواف انتخاب شد و قرارداد آن به امضای استاندار خراسان رضوی، مدیرعامل این مجموعه اقتصادی و دیگر ارکان مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی رسید.
در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، سی و چهارمین تفاهمنامه سرمایه گذاری نیز در شهرستان رشتخوار به امضا رسیده است که با عملیاتی شدن آن ها، ۲ هزار و ۱۹۴ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

بر اساس مدل مثلث توسعه اقتصادی که به ابتکار علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی آغاز شده است، معین های اقتصاد مقاومتی ارایه آموزش های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه گذاری و توانمند سازی مردم در مناطق شهری و روستایی و توسعه اقتصادی منطقه را عهده دار می شوند. 
معین های اقتصاد مقاومتی همچنین وظیفه شناسایی ظرفیت های مناطق زیر پوشش، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی را بر عهده دارند. 
تاکنون ۳۴ تفاهمنامه معین اقتصاد مقاومتی با بنگاه های اقتصادی و سرمایه گذاران با هدف توانمندسازی جوامع محلی در استان خراسان رضوی منعقد شده و فعالیت های اجرایی در این زمینه آغاز شده است. 

رشتخوار با ۶۵ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۰۰ کیلومتری مشهد واقع است.

۷۰۷۹/۷۴۹۳/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.