محمدهمتیان روزچهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که برنامه های کاری دولت درنیمه نخست امسال با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفت، افزود: دولت تدبیر وامید در اجرای اقتصاد مقاومتی، نمره قبولی گرفت چراکه موجب شکوفایی و راه اندازی بسیاری از واحدهای تولیدی و رونق به بازار کسب و کار شده است.
وی با بیان این که بحث اقتصاد مقاومتی فقط برای امسال نیست اظهارداشت: همواره مباحث اقتصادی یکی از بخش های الویت دار کشور بوده است.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان خاطرنشان کرد :اقتصاد مقاومتی با وحدت، انسجام و وجود یک برنامه مشخص در مجموعه حاکمیت استمرار می یابد.
همتیان ادامه داد : اگر حاکمیت یک برنامه و راه مشخص داشته باشد شکوفایی و توسعه کشور زودتر محقق می شود و حلقه اصلی استمرار و فعال ماندن واحدهای تولیدی که تسهیلات دریافت کرده اند، وجود بازار مصرف است.
وی اضافه کرد : در برخی از صنایع بیش از 10 برابر نیاز کشور کارخانه وجود دارد و این نشان دهنده این است که بسیاری از محصولات ایران نیاز به بازار خارجی دارند و تبادل با بازارهای خارجی نیاز به دیپلماسی قوی دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان تصریح کرد: همانطور که برای بسیاری از صنایع بالادستی از کشورهای خارجی مواد اولیه تهیه می کنیم، باید محصولات ایرانی را نیز با برقراری ارتباط با عرصه بین الملل به فروش برسانیم تا واحدهای تولیدی بیش از پیش فعال باشند و با یکدیگر رقابت کنند.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه نخست امسال ، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.