استاندار آذربایجان‌غربی از اعلام آمادگی صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به طرح‌ها و واحدهای تولیدی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از ارومیه، محمدمهدی شهریاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون رییس‌جمهور برگزار شد، از اعلام آمادگی صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به طرح‌ها و واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که با مدیران صندوق توسعه ملی داشتیم آمادگی خود را برای پرداخت تسهیلات به شرط توجیه پذیر بودن طرح‌های استان اعلام کردند باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی همچنین نرخ بالای سود تسهیلات را مانعی برای رونق تولید عنوان کرد و افزود: نرخ بالای سود تسهیلات باعث می شود بسیاری از واحدها برای دریافت تسهیلات مراجعه نکنند لذا امیدواریم دولت در جهت رفع این مشکل تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

محمدمهدی شهریاری اضافه کرد: صندوق توسعه ملی آمادگی خود را برای اختصاص منابع نامحدود برای استان اعلام کرده ولی باید طرح ها توجیه پذیر باشند. 

استاندار آذربایجان غربی به بازدیدهای خود از واحدهای تولیدی استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: طی مدتی که در استان حضور دارم از تعدادی از واحدهای تولیدی بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفته ام و برای حل آنها تلاش خواهم نمود؛ در همین راستا جلساتی را نیز با تعدادی از بانکهای عامل استان برای پرداخت تسهیلات رونق تولید داشته ایم.

شهریاری در ادامه مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از عملکرد دولتهای نهم و دهم دانست و افزود: در دولتهای نهم و دهم علی رغم درآمدهای بسیار بالا، منابع به درستی تزریق و در بخش های زیرساختی کشور سرمایه گذاری نشد و نتیجه این عملکرد منجر به افزایش تورم، افزایش بیکاری و سایر مشکلات اقتصادی شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در دولت‌دوازهم با سیاستگذاری‌های صحیح، مشکلات اقتصادی ساماندهی و برای جوانان زمینه‌های اشتغال فراهم شود؛ ما نیز در استان تمام تلاش خود را برای تحقق این اهداف بکار خواهیم گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.