به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی کرمانشاه، بروکراسی اداری صندوق توسعه ملی را وحشتناک توصیف کرد و افزود: صندوق توسعه ملی از یک طرف سرمایه را به بانکها به عنوان عاملیت پرداخت وام واگذار کرده و از طرف دیگر خودش باید پروژه ها را تایید کند لذا سرمایه گذار این وسط در بروکراسی بین بانک و صندوق گرفتار می شود و این دعوا 170 روز طول می کشد.
وی در این نشست که اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گفت: ظرفیت های کرمانشاه می تواند بر چالش های ما غلبه کند ضمن اینکه فضای چالش های استان را آنگونه که برخی بیان می کنند کدر نمی بینم چرا که کدر بودن هوا مانع جذب سرمایه گذاری می شود.
بازوند تاکید کرد که اگر یکی از علت های وضع موجود استان فرصت سوزی بوده است، باید تصمیم بگیریم که از این به بعد تماشاچی نباشیم و فرصت سوزی نکنیم و همه پای کار بیاییم تا خودمان مشکلات استان کرمانشاه را حل کنیم.
به گفته او، بسیاری از کشورهایی که به توسعه رسیده اند تماشاچی نبوده اند و توانسته اند از فرصت هایشان درست استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش قابل قبول ندانستن مصوبات ستاد تسهیل توسط برخی از بانک ها را دیگر مشکل سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: لازم است بانک ها این مصوبات را برای خروج از رکود فعلی بپذیرند چرا که اقتصاد ما بانک محور است و آنها در شرایط اقتصادی موجود کشور سهیم هستند.
بازوند، همچنین استقلال نداشتن بانک های استان را از موانع سرمایه گذاری و رونق تولید عنوان کرد و بر لزوم توجه به اقتصاد فدرالی استان ها و تقویت اختیارات بانک ها و نیز برداشتن قید منابع و مصارف از سیستم بانکی برای جذب منابع از سایر استان ها تاکید کرد.
استاندار کرمانشاه همچنین پروسه تخصیص آب به صنایع را طولانی عنوان کرد و گفت: به این موضوع باید همانند آب شرب نگاه شود.
وی در ادامه با اشاره به بودجه 320 هزار میلیارد تومانی دولت از محل درآمدهای عمومی گفت: 90 درصد این بودجه باید به عنوان حقوق به کارکنان پرداخت شود لذا باید به فکر جذب نقدینگی مردم و هدایت سرمایه های بخش خصوصی باشیم تا موانع برداشته شوند.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: سالیانه تا 10 هزار ورودی جدید متقاضی شغل در کشور داریم که ایجاد شغل برای این تعداد 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می خواهد ضمن اینکه باید برای جمعیت بیکار انباشته از گذشته نیز اقدام کنیم.
بازوند در پایان با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی، این طرح را کاملا علمی توصیف کرد که توسط کارشناسان مختلف چکش کاری شده است.
او تاکید کرد که اقتصاد مقاومتی همانند کشور چین باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا به سرنوشت اصل 44 دچار نشود.
وی همچنین خواستار توجه مجلس به تصویب قانون رفع موانع اقتصاد مقاومتی شد.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی با بیش از 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
براساس آمارهای رسمی نرخ بیکاری در استان کرمانشاه بیش از 22 درصد است و استان در این زمینه رتبه اول کشور را دارد.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.