حسن ارگی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مهدیشهر یکی از شهرستان های منحصربه فرد استان سمنان به دلیل جاذبیت‌های گردشگرپذیری است و باید از این ظرفیت برای افزایش اشتغال در این استان بهره گرفت.
وی خاطرنشان کرد: باید با برگزاری همایش های سرمایه گذاری برای جذب فعالان اقتصادی در شهرستان مهدیشهر تلاش کرد و با این رویکرد می توان استان سمنان را از معبر به مقصد گردشگری تلاش کرد.
ارگی اضافه کرد: در سال گذشته براساس آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بیش از500 هزار نفر از جاذبه های گردشگری و طبیعی شهرستان مهدیشهر بازدید کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش یافته است.
فرماندارمهدیشهر با بیان این که برای افزایش اشتغال در این شهرستان باید به زیرساخت گردشگری توجه داشت، گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید ساخت چهار هتل در 2 سال گذشته در مهدیشهر آغاز شده است، برای ساخت این هتل ها بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و بر اساس برآوردهای اولیه، با سرمایه گذاری بخش خصوصی تا چهارسال آینده به بهره برداری می رسد.
فرماندار مهدیشهر تصریح کرد: امروزه توجه به اقتصاد غیرنفتی مهم ترین رویکرد برای افزایش اشتغال در جهان به شمار می رود و باید مسوولان امر با توجه به زیرساخت های گردشگری در شهرستان مهدیشهر برای کاهش آمار بیکاری در استان سمنان اقدام کنند.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد و از جاذبه های طبیعی و تاریخی برای گردشگران برخوردار است.
تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در بخش گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است، این استان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 89 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود 2 هزار نفر شب است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.