محمدرضا خباز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با وجود مشکلات زیرساختی در بحث سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در سمنان، اما عملکرد مسوولان دستگاه های اجرایی برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در این استان در چهارسال گذشته مطلوب بود.
وی اظهارداشت : با اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید شاخص رشد اقتصادی در سمنان از منفی پنج درصد در سال 92 اکنون مثبت شده و این امر در کاهش آمار بیکاری در استان تاثیر قابل توجه ای داشته است.
وی اضافه کرد : با ارایه تسهیلات چهار هزار میلیارد ریالی به بیش از 500 واحدصنعتی و تولیدی نیمه فعال در سمنان بیش از هشت هزار شغل در سمنان ایجاد شد که این آمار از دستاورد های مثبت دولت تدبیر و امید بوده است.
استاندار سمنان با بیان این که در دولت تدبیر و امید به خوبی مسیر رشد و توسعه روز افزون سمنان مشخص شد ، تصریح کرد : با درایت و توانمندی مسوولان دستگاه های اجرایی بیش از 71 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه اقتصادی در استان با سرمایه گذاران خارجی و داخلی امضا شد.
خباز ادامه داد : دولت دوازدهم با عزت و سربلندی مسیری که در چهار سال گذشته برای رشد و بالندگی استان سمنان پیموده است را با هم افزایی مسوولان، مردم و گروه های مختلف سیاسی ادامه می دهد.
استاندار سمنان بیان داشت : در دولت تدبیر و امید تورم 45 درصدی سال 92 در کشور به کمتر از 9 درصد کاهش یافت و گروه اقتصادی دولت دوازدهم با الگو برداری از تجربیات گذشته برای کاهش بیکاری در چهار سال آینده در ایران اسلامی تلاش می کنند.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.