امیر خلیلی خواه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اکنون بیش از 25 درصد از واحدهای صنعتی سمنان به دلایل مختلف تعطیل است که این رقم تا پایان امسال به 15 درصد کاهش می یابد.
وی اظهارداشت: عملکرد بانک های عامل استان سمنان برای ارایه تسهیلات رونق تولید و بازگرداندن واحدهای صنعتی به چرخه تولید در 2 سال گذشته بسیار مثبت بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال 92 بیش از 45 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان نیمه فعال و غیرفعال بود که با درایت و عملکرد مثبت دولت تدبیر وامید این رقم اکنون به کمتر از 25 درصد رسیده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان یادآور شد : تاکنون بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان پرداخت شد که این امر در میان و بلند مدت می تواند به کاهش آمار بیکاری در این استان بیانجامد.
خلیلی خواه تصریح کرد : براساس برآوردهای انجام شده تاکنون بیش از 30 درصد از تفاهم نامه های سرمایه گذاری 70 هزار میلیارد ریال استانداری سمنان با فعالان اقتصادی درمرحله عملیاتی قرار دارد .
مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان سمنان اضافه کرد : توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری مهم ترین راهبرد برای توسعه متوازن اقتصادی در این استان است و مسوولان امر برای افزایش اشتغال این رویکرد را در دستور کار قرار دهد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان یکهزار و 800واحد تولیدی فعالیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.