به گزارش ایرنا، آیت الله سیداحمد میرعمادی روز دوشنبه به مناسبت روز کارگر در دیدار تشکل های کارگری، کارفرمایی و کارگران در محل بیت امام جمعه افزود:تنظیم سند سرمایه گذاری و تولید استان باید به دور از کار سلیقه ای و بر اساس آنچه که نیاز استان بوده ، صورت گیرد.
وی افزود: آنچه که به عنوان سند سرمایه گذاری و تولید استان ارائه می شود باید قدرت اجرایی داشته باشد و صرف عنوان کردن کارهایی بدون توان اجرایی نمی توان به نتایج آن امیدوار بود.
آیت الله میرعمادی همچنین گفت: باید تمام برنامه هایی که امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال در استان انجام می شود بر همین محور باشد.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه برای کار و اشتغال فعالیت های زیادی صورت گرفته اما همچنان شاهد اضافه شدن تعداد بیکاران هستیم گفت: آنچه که در این مسیر مورد غفلت واقع شده، اشتغال در روستاها و حفظ و ارتقاء توان تولید در روستاها است.
وی افزود: با ایجاد کارخانه ها در داخل و حاشیه شهرها بدون توجه به ایجاد اشتغال در روستاها، افراد بیکار ساکن در روستا برای رفع مشکل بیکاری خود به شهرها مهاجرت می کنند که علاوه بر گسترش حاشیه نشینی مشکلات اجتماعی و اقتصادی و آموزشی متعددی هم بدنبال خواهد داشت.
آیت الله میرعمادی تاکید کرد: باید به تولید و اشتغال روستاها توجه کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا انجام گیرد در حالیکه آنچه که اکنون انجام می شود اقداماتی بر ضد تولید در روستاها است.
امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت توجه به حقوق کارگران گفت: مهمترین مطالبه و خواسته کارگران عدالت و دفاع از حقوق آنهاست و با توجه به اینکه اساس و رکن تحقق اقتصاد مقاومتی ؛ تولید و اشتغال بر مبنای کار تولیدی و زحمت کارگران است باید حقوق مادی حاصل شده از کار و تلاش هم برای کارگران باشد.
وی با اشاره به جلوگیری از پرداخت حقوق های نجومی گفت: امروز کارهای غیرفعال درآمد بیشتری دارند و زمانی که دستمزد چنین کارهایی کم شود ارزش و اعتبار کار و کارگر نیز ارتقا می یابد.
آیت الله میرعمادی اضافه کرد: امروزحقوق های کلان به کارهای غیر مفید تعلق می گیرد و حقوق گارگران پایین است و این باعث شده که بسیاری از افراد به سمت کارهای اداری هجوم آوردند.
امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: در راستای ارزش و حفظ مقام کار و کارگر باید امنیت شغلی کارگران را افزایش داد و زمانی که تامین معیشت و رفاه کارگران مورد توجه قرار گیرد می توان شاهد تحولی در جامعه بود.
آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در انتخابات گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات در امنیت و اقتدار کشور موثر است و مردم باید با حضور در پای صندوق های رای علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت خود در انتخاب فرد اصلح دقت کنند.
به گزارش ایرنا در پایان این دیدار از کارگران نمونه، واحدهای نمونه و گروه های کار نمونه استان تجلیل شد.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.