دکتر سید جواد حسینی دوشنبه شب در مراسم پایانی نهمین اردوی ملی جشنواره مهارت های تشکیلاتی دانش آموزان پسر پیشتاز سازمان دانش آموزی در اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابور افزود: دانش آموز محوری، دانش آموز باوری و دانش آموز یاوری باید به نظام غالب در سیستم آموزش و پرورش تبدیل شود.
وی اظهار داشت: امروز بیش از یک‌ میلیون نفر در بیش از ۱۰۷ هزار مدرسه و بیش از ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش کشور به تربیت دانش آموزان مشغولند و نقطه کانونی این نظام دانش آموزان هستند.
وی گفت: بر اساس آموزه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزاری اردو ها، جشنواره ها، مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اردوی تشکیلات دانش آموزی جریانات مهمی در راستای تحقق تربیت تمام ساحتی است و این برنامه ها بیش از برنامه های نظام برنامه ریزی درسی موثر است.



تست گرایی آفت نظام تربیتی است

حسینی افزود: این اردو ها گامی در راستای کاهش فشار سنگین برنامه های درسی آموزش محور، آموزش زده، نمره گرا و کلاس گرا و دوری از حافظه گرایی، تست محوری و نمره گرایی می باشد.
وی اظهار داشت: هدف اردو های دانش آموزی آموزش آموزه اصلی یادگیری یعنی دانستن برای توانستن و توانستن برای زیستن و زیستن برای به زیستن و به زیستن برای بهتر با هم زیستن است.
وی گفت: آموزه های سند تحول بنیادین به ما یادآوری می کند که به طور دائم موقعیت های جذابیت فرا مدرسه ای برای دانش آموزان فراهم کنیم.
حسینی افزود: ارتباط، اعتماد، ارتباط تشکیلاتی، تسهیلات و اطلاعات عناصر پنج گانه مهارتهای اجتماعی هستند و حاصل این فعالیت های ارزشمند بزرگترین نقش را در افزایش سرمایه اجتماعی دانش آموزان دارد.
وی اظهار داشت: دانش آموزان در کنار دانش آموزی باید برای کنش آموزی تربیت شوند و این اردو ها گامی بزرگ برای افزایش سرمایه اجتماعی و بهترین نشان تحقق شعار راهبردی "هر دانش آموز دست کم یک تشکل" است.


 رئیس سازمان دانش آموزی کشور نیز در این‌ مراسم گفت: اردو های ملی سازمان دانش آموزی بهترین بستر برای تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.
علیرضا کاظمی افزود: تربیت یک انسان اجتماعی با مهارت های اجتماعی، ارتباطی، حرفه ای و تشکیلاتی از مهمترین موفقیت های سازمان دانش آموزی است.
وی اظهار داشت: تربیت اجتماعی دانش آموزان هدف این سازمان است و در این اردو ها احساس مسئولیت به معنای واقعی در دانش آموزان نهادینه می شود.

نهمین اردوی ملی پیشتازان پسر کشور از ۲۵ مرداد در اردوگاه کشوری شهید رجایی باغرود نیشابور با حضور ۸۰۰ دانش آموز  و ۲۰۰ مربی برگزار شد.

در این اردوها دانش آموزان‌ پیشتاز شرکت کننده منش های ۱۲ گانه خود را به صورت عملی تمرین کردند.
یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور در سازمان دانش آموزی عضویت دارند.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.