به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات و مسایل شهرداری ها و دهیاری های شهرستان تربت حیدریه افزود: این اقدام مانع ورود گردشگران به داخل شهرها می شود و در نتیجه شهرداری ها را از تولید ثروت محروم می کند.
وی اظهار داشت: بدون خلاقیت و نوآوری و بهره گیری از علم روز دنیا، شهرها پیشرفت نمی کنند و زمینه توسعه و شکوفایی آنها نیز فراهم نمی شود.

وی گفت: برای تحقق این مهم ابتدا باید شهر را خوب شناخت و سپس اقدام به معرفی آن کرد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور افزود: این در حالی است که تاکنون آنطور که شایسته تربت حیدریه است، ظرفیت های این شهرستان به درستی  معرفی نشده و همین امر مانع ایجاد رغبت برای سرمایه گذاری در این خطه شده است.
وی با بیان اینکه ضرورت دارد ابتدا میراث فرهنگی و معنوی خود را شناسایی و سپس با خلاقیت و نوآوری آن ها را معرفی کنیم، اظهار داشت: تربت حیدریه از ظرفیت های فراوان در حوزه های مختلف برخوردار است که خیلی کم از آن استفاده شده و مهمترین و کلیدی ترین آن قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور است.
وی با بیان اینکه شهرداران می توانند به دنبال برند سازی منحصر به فرد باشند، گفت: مشکل دیگر تربت حیدریه این است که خود را از یک ظرفیت بسیار مهم دیگر محروم ساخته و آن "شهر بین راهی" است که در ادبیات شهرسازی امروزی بسیار رایج و در افزایش ظرفیت های گردشگری بسیار حایز اهمیت است که به عنوان نمونه می توان شهرهای بین تهران و قم را مثال زد که امکانات و ظرفیت های بسیار تولید کرده اند.
جمالی نژاد افزود: مسئولان تربت حیدریه باید دستکم از ظرفیت شهرهای بین راهی این شهرستان استفاده کنند. 

نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از مشکلات این است که تربت حیدریه نه جزو شهرهای بزرگ و نه جزو شهرهای کوچک است و بر همین اساس نیز از درآمدهای پایدار شهری محروم مانده است.
سعید باستانی افزود: امیدواریم درآمدهای مالیاتی شهرستان از محل جایگزینی بخشی از صنایع مادر و صنایع بزرگ افزایش یابد و این را باید مد نظر قرار داد که شهرداری تربت حیدریه در حوزه ماشین آلات بسیار ضعیف است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در بخش های مختلف گفت: زمینه جذب سرمایه گذار در این شهرستان فراهم است و از تمام ظرفیت ها و امکانات برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می شود.
علی رستمی افزود: به منظور تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید، تلاش کرده ایم با حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان، علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و توسعه، زمینه های لازم برای رونق فضای کسب و کار را در این خطه فراهم کنیم.
وی اظهار داشت: همچنین برای برون رفت از شرایط کنونی، جهش به سوی ایجاد فرصت های سرمایه گذاری مطمئن و پایدار در دستور کار قرار گرفته است.
وی تنها راه رفع مشکلات کنونی را تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: مسئولان دستگاه‌ های اجرایی باید با شناسایی ظرفیت‌ های موجود، زمینه جذب سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف را فراهم کنند تا شاهد ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم باشیم.
رستمی افزود: روزانه چند هزار خودرو در مسیر تربت حیدریه و جاده کمربندی به مشهد عبور می کنند و باید تدبیری اتخاذ کرد تا زمینه ماندگاری این حجم مسافر و زایر در داخل این شهر نیز فراهم شود.

وی اظهار داشت: جانمایی نادرست کمربندی این شهرستان باعث شده است اقتصاد و گردشگری شهر از رونق بیفتد و مسافران با ظرفیت ها و قابلیت های شهر تربت حیدریه آشنا نشوند و شهر هیچ گونه بهره برداری از این ظرفیت طلایی نداشته باشد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تربت حیدریه نیز گفت: از ۳۰ دستگاه اتوبوس داخل شهر تربت حیدریه فقط سه دستگاه دارای معاینه فنی هستند.
مهسا رمضان پور افزود: از مجموع اتوبوس های داخل شهر، ۱۷ دستگاه مربوط به بخش خصوصی، ۵ دستگاه اتوبوس تعهد خدمت به شهر را دارند و ۱۳ دستگاه نیز  مربوط به شهرداری است.
وی اظهار داشت: اکنون در تربت حیدریه تا ساخت هشت طبقه پروانه صادر می‌شود که سازمان آتش نشانی این شهر امکان خدمات دهی به سه طبقه را دارد و برای خرید نردبان یا بالابر نیازمند حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است.
وی احداث پایانه داخل شهر را از دیگر نیازهای شهر تربت حیدریه عنوان کرد ‌و گفت: پراکندگی تاکسی های داخل شهر از معضلاتی است که باعث ترافیک هسته مرکزی شهر شده است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است.

۷۰۷۹/ ۶۱۲۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.