معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهوری روز پنجشنبه در دیدار با دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان خراسان رضوی در مشهد گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم اقدامات خوبی در حوزه سازمانهای مردم نهاد صورت گرفته و تعداد سمن ها به تعداد قابل قبول رسیده اند و اکنون زمان پرداختن به کیفیت و محتوای آنهاست.
مهدی علیخانی به تشکیل خانه های جوانان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: برخی تصمیم های خوب در حوزه جوانان اتخاذ شده است از جمله اینکه  در برنامه ششم توسعه مقرر شد میانگین سن مدیران کشور هشت سال جوان تر شود که هم اکنون در برخی دستگاه ها این‌ عدد از میانگین هدف گذاری شده پایین تر است.  

وی اظهار داشت: کار جمعی در کشور تجربه طولانی ندارد و البته همان مقدار اندک نیز موفق نبوده است اما فعالیتهای جمعی سمن های جوانان خوب بوده است.  

وی همچنین به لایحه تشکیل معاونت جوانان زیر مجموعه ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این لایحه مورد قبول مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت لذا جدایی جوانان از مجموعه وزارت ورزش و جوانان منتفی است.  

علیخانی همچنین از برگزاری سومین مجمع ملی سمن های کشور در مشهد طی سال جاری خبر داد.  

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ۷۶ سمن جوانان در این استان وجود دارد که این تعداد در سال گذشته ۳۰ مورد بود.

فرزاد فتاحی افزود: ۶۸ درصد فعالیتهای این سمنها اجتماعی، ۱۲ درصد فرهنگی و بقیه علمی، پژوهشی، مذهبی و عقیدتی می باشد.
وی عملکرد سمن های خراسان رضوی را موفق دانست و اظهار داشت: هفت خانه جوانان در استان  در حال ساخت است و هم اکنون ۷۰ سمن نیز در شهرستانهای خراسان رضوی در حال دریافت مجوز هستند.  
مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: ۹۴۲ سمن در ۲۹ موضوع در این استان فعالیت دارند و اعتبارات تخصیص یافته به این سمنها در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی طی سال گذشته به ۳۳.۹ میلیارد ریال رسید.
سید حمید موسوی افزود: از مجموع سمن های ذکر شده ۱۸۰ تشکل با حضور اقشار مختلف مانند قضات، پزشکان، ورزشکاران، هنرمندان و دیگر مجموعه های همگن شکل گرفته است.

در این مراسم دبیران تعدادی از سمن های جوانان خراسان رضوی به طرح دیدگاه ها و بیان مشکلات حوزه فعالیت خود پرداختند.
از جمعیت ۶.۴ میلیون نفری خراسان رضوی ۲.۶ میلیون نفر جوان هستند.

۳۲۲۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.