دبیر کل اتاق بازرگانی ایران روز چهارشنبه در هفتمین همایش "نشان تجاری خراسان رضوی با رویکرد توانمند سازی برندها و رونق اقتصادی" در مشهد با اشاره به جایگاه و ارزش برند ایران گفت: تولیدات با کیفیت مطلوب عامل مهمی در خنثی کردن تحریم های دشمنان است و می تواند در رشد تولیدات داخلی موثر باشد.

علیرضا اشرف افزود: موانع کسب‌ و کار باعث شده است ورود کالاهای ایرانی به دیگر کشورها با مشکل مواجه شود و نقش دولت در حذف موانع کسب و کار، حمایت از تولید موثر است.

استاندار خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: عزت ایرانی اجازه نمی دهد در برابر فشارهای اقتصادی آمریکا تسلیم شویم لذا فعالان اقتصادی باید در مسیر توسعه حرکت کنند.

علیرضا رزم حسینی افزود: همه باید در این استان به‌ سوی بی‌ خاصیت کردن دیوان سالاری حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، فعالان اقتصادی را به‌ عنوان عابدان و مجاهدان اقتصادی نامیدند و معتقدم در این استان  باید یک سبک مدیریتی جدید ایجاد نموده و دیوان‌ سالاری را حذف کنیم که فعالان اقتصادی در این مسیر بسیار موثر هستند و بخش خصوصی به‌ حق می‌ تواند راه خودش را پیدا کند.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: قبل از آغاز این همایش با سازمان توسعه و تجارت نشستی برگزار شد تا از الگوی آنها برای ارزیابی برند استفاده کنیم.

امیرمهدی مرادی افزود: حضور شرکتها و فعالان اقتصادی همانند سال های قبل با استقبال خوبی همراه بوده و در حوزه ارزیابی نیز واحدهای خوب و ارزشمندی شرکت کردند.

وی اظهار داشت: این همایش متناسب با شعار رونق اقتصادی برگزار شده و امسال نیز نقش برندها در خلق این رویداد مورد توجه بوده و تلاش می شود محورهای همایش متناسب با شعارهای هر سال باشد.

وی گفت: تمایل دولت به حمایت از برندهای بین‌ المللی متمرکز شده و تعداد برندهای ما در این زمینه انگشت شمار است. 

مرادی افزود: هدف سازمان توسعه تجارت نیز دستیابی به برندهای بین‌ المللی است و کشور ما کمی از آن فاصله دارد و برای این منظور در خراسان رضوی تلاش می کنیم برای دستیابی به این هدف گام برداریم.

در این همایش تعدادی از مدیران دولتی به اهمیت نشان تجاری و برندسازی پرداخته و مجموعه های مختلف بخش خصوصی پنل های تخصصی در زمینه برندینگ شهری، سنجش ارزش برندها، ارائه نمونه عملی مدل BAV ، برندسازی و خلق ارزش افزوده پایدار ارایه کردند.

در این همایش همچنین تفاهمنامه واگذاری ممیزی بنگاه‌ های اقتصادی مشهد بین شهرداری این شهر و سازمان انجمن صنایع خراسان رضوی امضا شد و با اهدای لوح و تندیس از برندهای برتر قدردانی به عمل آمد.

۸۰۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.