مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس خراسان رضوی روز سه شنبه در سبزوار گفت: دانشنامه دفاع مقدس سند رسمی است که نقش شهرستانها را در دوران دفاع مقدس تبیین و در معرض نمایش می گذارد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده در مراسم آغاز به کار دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهرستان سبزوار افزود: محتوای دانشنامه علمی دفاع مقدس در سه کارگروه تخصصی اشخاص و شهدا، اماکن و عملیات و اوضاع فرهنگی و سیاسی شهرها در آن دوران نگارش می شود.
وی اظهار داشت: دانشنامه دفاع مقدس در برخی استانهای کشور تدوین و مورد استفاده قرار می گیرد ولی در خراسان رضوی با وجود اسناد و مدارک هنوز تالیف نشده است.  
وی گفت: از سال گذشته طرح عملیاتی تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی در شورای هما هنگی استان مطرح و در استانداری به تصویب رسید و مقرر شد طی چهار سال با تامین اعتبار حدود ۶۰ میلیارد ریال با مشارکت دستگاهها، مجموعه دانشگاهی، آموزش پرورش و حوزه های علیمه اجرایی شود.
سردار یوسفعلی زاده افزود: از دیگر وظایف نمایندگی های حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس، تالیف آثار ادبی فاخر با محتوای خاطرات شهدا و رزمندگان است.
وی اظهار داشت: این نمایندگی ها باید با پیگیری و مطالبه گری زمینه شناسایی صاحبان قلم و اندیشه را برای تالیف آثار ادبی شهدا با محوریت منابع دانشنامه فراهم نمایند.
وی گفت: همچنین در  فضای تبلیغات محیطی باید به آثار شهدا و تفکر دفاع مقدس نگاه پررنگ شود و ظرفیت فضای مجازی برای نشر ارزشها دفاع مقدس به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ و ارزشهای دوران دفاع مقدس ضروری است.

احمد برادران افزود: دفاع مقدس نماد مقاومت و وفاداری ملت ایران نسبت به آرمانها و مبانی انقلاب بود و درس بزرگی به دشمنان داد.

وی اظهار داشت: امروز دشمن توانایی مقابله مستقیم با انقلاب اسلامی را ندارد و از طریق عملیات روانی و رسانه ای در پی ایجاد شکاف در جامعه و ترویج یاس بین نسل جوان است.

وی گفت: مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ اقتصادی دشمن با ایمان به خدا، تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس، کار جهادی و روحیه انقلابی مسئولان کشور بی اثر شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

۸۱۴۵/۷۴۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.