علیرضا کمره ای روز دوشنبه در مراسم آغاز دومین دوره مسابقات ملی آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی و سومین دوره جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری در مشهد افزود: اگر معلمان ما تغییر کنند نظام آموزشی متحول می‌شود زیرا معلم، رکن اصلی نظام آموزشی است و برنامه های درسی، جوهره اصلی نظام آموزش است و این جوهره از طریق معلمان در کلاس درس ساری و جاری و منشا تحول می شود.
وی ادامه داد: آموزش متوسطه می تواند در مسیر بالندگی با تکیه بر نیروهای توانمند خود تحولی چشمگیر در امر آموزش ایجاد کند بنابراین گروه‌های آموزشی کانون اصلی آموزش متوسطه هستند و همه شرکت‌کنندگان از بستر گروه های آموزشی به مسیر توسعه راه می یابند و باید کمک کنند تا سایر همکارانی که دغدغه آموزش حرفه ای را دارند در این مسیر گام بردارند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف اصلی در آموزش و پرورش حضور فعال دبیران در چنین جشنواره هایی است چون معلمی که از همان گام اول در سطح مدارس خود را در معرض قضاوت و رقابت قرار داده  باعث ایجاد یک جریان مثبت در سطح مدارس شده است.

کمره ای افزود: تشکیل کارگاه آموزشی در این جشنواره بیش از حضور در عرصه رقابت ها برای معلمان ارزشمند است زیرا فرصت یادگیری خارج از فضای رقابتی ایجاد شده است و همکاران ما توانسته اند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه ۱۴/۵ درصد معلمان ما در این فرایند آموزشی شرکت کرده اند و در مجموع این دو رخداد، یک پنجم معلمان مقطع متوسطه حضور موثر داشته اند گفت: امیدواریم بتوانیم با پربارتر کردن مسابقات در مرحله منطقه‌ای و استانی شاهد حرفه ای تر شدن معلمان در امر آموزش باشیم.
وی ادامه داد: به دنبال تجمع اهداف در گروه های آموزشی برای بهبود یاددهی و یادگیری در جهت توسعه حرفه ای معلمان هستیم تا شاهد حرکت و رشد به سمت مطلوب در آینده باشیم.

دومین دوره مسابقات ملی آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی و سومین دوره جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری در مشهد از چهاردهم مرداد ماه آغاز شده است و برای مدت سه روز ادامه دارد.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.