معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در نشست شورای اسلامی این شهر گفت: تمهیداتی اندیشه می شود که فروش بلیت در پایانه مسافربری مانند فرودگاه انجام و با ایجاد گیت های لازم از ورود دلالان و جارچی ها به محوطه سالن انتظار جلوگیری شود.

خلیل الله کاظمی افزود: هم اکنون زمینه خرید بلیت اتوبوس برون شهری از مبدا به صورت اینترنتی فراهم شده و زائران می توانند قبل از سفر بلیت رفت و برگشت خود را تهیه کنند که در اینگونه خرید تخفیفی نیز برای خریداران بلیت لحاظ شده است.  

وی اظهار داشت: فروش بلیت در پایانه مسافربری امام رضا (ع) به صورت کاغذی متوقف شده و مسافران و زائران تنها یک ساعت پیش از حرکت می توانند بلیت خود را به صورت حضوری و به شکل فیزیکی تهیه کنند.

وی گفت: هم اکنون با هدف عدم اعلام نرخ های غیر واقعی توسط رانندگان تاکسی، گیت هایی در ایستگاه های تاکسی شهری بویژه در اطراف حرم مطهر رضوی در حال ایجاد است تا مسافر بدون مراجعه به راننده و از طریق دکه های یاد شده نرخ واقعی سفر درون شهری خود را پرداخت کنند. 

کاظمی افزود: این طرح هم اکنون در ایستگاه تاکسی خطی بولوار شیرازی در حال اجراست و در صورت موفقیت در سایر ایستگاه های تاکسی از جمله  ایستگاه های خطی اطراف حرم مطهر رضوی و مناطق پر مسافر اجرا می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: سالها در انتظار اصلاح ساختار پایانه مسافربری امام رضا (ع) هستیم و امیدواریم این طرح به سرانجام برسد.

محمد رضا حیدری با حمایت از ایجاد دکه های ویژه در ایستگاه های خطی تاکسی مشهد برای تعدیل کرایه ها افزود: مشاهده شده است برخی رانندگان کرایه های غیرواقعی از زائران و مسافران دریافت می کنند که راه اندازی این ایستگاهها که همراه با ارائه قبض کرایه واقعی به مسافر خواهد بود نارضایتی در این بخش را کاهش خواهد داد.

اصلاح اساسنامه سازمان های اقتصادی شهرداری مشهد 

در این نشست همچنین تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان حمل و نقل ترافیک، ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، فردوس‌ ها، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پایانه های مسافربری و مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی به تصویب رسید.

بررسی اصلاح اساسنامه سازمان های اقتصادی، ‌ سرمایه‌ گذاری و مشارکت‌ های مردمی وابسته به شهرداری مشهد دیگر مصوبه امروز بود که بر این اساس  شهرداری مشهد مکلف است نسبت به پیگیری اصلاح الگوی اساسنامه این سازمان‌ اقدام و اساسنامه مزبور را مطابق الگوی اصلاحی و منطبق بر اصول بازرگانی تدوین و به شورای اسلامی شهر ارایه نماید.

همچنین با تصویب لایحه ای دیگر به شهرداری مشهد اجازه داده شد با توجه به ضرورت و فوریت تکمیل طرح کانال انتقال آب های سطحی و روان در محدوده یوسف باری و باغو واقع در منطقه سه شهرداری و به منظور جلوگیری از تاخیر در اجرای این طرح نسبت به اجرای ماده ۹ لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی، عمرانی و نظامی دولت درخصوص تملک  اراضی متعلق به ورثه مرحوم طاهر احمدزاده اقدامات قانونی لازم را به عمل آورد.

۳۲۲۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.