مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: روزانه حدود 10 اتوبوس به همراه 400  نفر در قالب طرح « اتوبوس زیارت» از ما خدمات می‌گیرند و از حرم مطهر امام‌رضا(ع) بازدید کرده و به زیارت می‌پردازند.
نرگس شالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص  طرح «اتوبوس زیارت» اظهار کرد: طرح «اتوبوس زیارت» طرحی است که از سال 95 با همکاری و مشارکت سازمان اتوبوسرانی آغاز شده، مانند تمام طرح‌هایی که اجرا می‌شود به مرور افزونه‌هایی به آن اضافه شد و طرح تا به امروز کامل‌تر و پخته‌تر شده است.
وی افزود: داستان طرح «اتوبوس زیارت» به این صورت است که افراد علاقه‌مند به بازدید از حرم امام‌رضا(ع) در مساجد ثبت‌نام می‌کنند؛ ما در مساجد افراد رابطی داریم که از متقاضیان ثبت‌نام به عمل می‌آورند و 24 ساعت قبل از اعزام تعداد را به ما اطلاع می‌دهند و ما به محل مسجد اتوبس‌هایی را اعزام می‌کنیم.
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد در خصوص نحوه ارائه خدمات در این زمینه ادامه داد: هر مسجد در طول هفته فقط یک بار می‌تواند از این امکان استفاده کند، چرا که متقاضی برای این طرح بسیار زیاد است. طول مدت زیارت و بازدید سه ساعت است که افراد با استفاده از من‌کارت‌های خود می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
شالچیان خاطرنشان کرد: امسال این طرح کامل‌تر شده است و قرار بر این است که غیر از مساجد از دانشگاه‌ها و مراکز دانشگاهی هم اگر تقاضایی وجود داشت و افرادی متقاضی این طرح بودند خدماتی ارائه کنیم.
وی عنوان کرد: کاری که در این طرح انجام شد این است که افراد به صورت پراکنده به حرم نمی‌روند و در یک زمان مشخص وارد حرم می‌شوند و پس از ورود به حرم مطهر امام‌رضا(ع) توسط راهنمایان زائر ما آداب زیارت را فرا گرفته و توضیحات مختصری در مورد حرم به افراد حاضر در تور داده می‌شود.
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد در خصوص تعداد نرفات این طرح در زوهای چهارشنبه و پنج‌شنبه مطرح کرد: البته در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه تعداد ظرفیت این طرح به 600 تا 800 نفر افزایش پیدا می‌کند.
شالچیان در مورد استقبال مردن از این طرح اضافه کرد: خوشبختانه از سال 95 تا امروز این طرح با استقبال خوبی همراه بوده است اما با تغییری که در نوع برنامه به وجود آمد به این شکل که تمام افراد شرکت‌کننده یک جا باشند و برای آن‌ها توضیحات مشترکی داده شود استقبال کردند و افراد شرکت‌کننده  رضایت‌مندی خوبی نیز از این طرح داشتند.
وی متذکر شد: غیر از آداب زیارت در مورد خود حرم مطهر به جهت معماری، موزه‌ها و مباحثی از این دست به علاقه‌مندانی که در طرح «اتوبوس زیارت» شرکت کردند اطلاعاتی داده می‌شود.
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد در خصوص ارائه خدمات این طرح در دهه کرامت عنوان کرد: در دهه کرامت ارائه خدمات در قالب این طرح تعداد بیشتری را شامل می‌شد و با برنامه‌هایی مانند اهدای بسته‌های تبرکی حرم، صبحانه حضرت و مواردی از این دست طرح «اتوبوس زیارت» در دهه کرامت متفاوت عمل کرد. امسال در قالب این طرح روزانه تا 800  نفر هم بازدید کننده از حرم مطهر امام‌رضا(ع) داشته‌ایم.
شالچیان اظهار کرد: در تفاهمی که با سازمان  انوبوسرانی داشته‌ایم طرح «اتوبوس زیارت» تا پایان سال 98 دایر است و به ارائه خدمات به علاقه‌مندان می‌پردازد.
وی این طرح را مدخلی برای انجام یک سری تورهای جدید با یک پیش‌نویس اولیه‌ دانست و مطرح کرد: ما در طرح «اتوبوس زیارت» توضیح می‌دهیم که حرم موزه‌هایی دارد و طبیعتا از دل این طرح متقاضیان جدیدتری برای موزه‌ها و طرح‌های متفاوت به وجود می‌آید و عده‌ای مطمئنا متقاضی خواهند شد که در زمانی مشخص وقت بگذارند و از موزه‌های حرم بازدید جداگانه‌ای داشته باشند.
طرح «جاده ولایت» در دهه کرامت با استقبال خوبی از سمت مردم روبه‌رو شد
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد  در مورد توری که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد اضافه کرد: توری که به مناسبت دهه کرامت برگزار کردیم با عنوان«جاده ولایت» مورد استقبال قرار گرفت و مردم رضایت‌مندی بسیار زیادی از این طرح داشتند.
شالچیان ادامه داد: این طرح بخشی از مسیر هجرت امام‌رضا(ع) از مدینه به مرو و مسیر ورود امام‌رضا(ع) به نیشابور را شامل می‌شد و ما توری را برای این قضیه با مشارکت دستگاه‌های مختلف که می‌توانستند در این حوزه فعالیت کنند مانند بخشداری، فرمانداری، میراث فرهنگی با محوریت شهرداری تعریف کردیم که علاوه بر استقبال کمی خوب به جهت کیفیت کار و نوآورانه بودن طرح رضایت بازدید‌کنندگان را نیز به همراه داشت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.