رییس اداره غله و خدمات بازرگانی گناباد شامگاه یکشنبه با بیان این مطلب در نشستی خبری افزود: گندم بر اساس افت مفید یک درصد و افت غیر مفید نیم درصد و به قیمت هر کیلو ۱۷ هزار و ۴۵۰ ریال از گندم کاران این شهرستانها خریداری شد و کار خرید این محصول تا نیمه شهریورماه امسال ادامه دارد.

حمیدرضا کبدانی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۹ هزار تن گندم از کشاورزان این مناطق توسط اداره منطقه ای غله گناباد خریداری شده است ابراز امیدواری کرد امسال هم همین میزان گندم خریداری شود.

وی دلال بازی را از مشکلات مهم خرید گندم در شهرستانهای جنوبی خراسان رضوی ذکر کرد و گفت: دلالها گندم را با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ ریال برای تامین خوراک دام از کشاورزان خریداری و به دیگر شهرستانها و یا استانهای همجوار انتقال می دادند که با دستور استاندار خراسان رضوی از خروج گندم خارج از مجاری قانونی جلوگیری شد.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی گناباد گفت: به منظور تشویق کامیونداران برای خرید گندم از طریق مجاری قانونی به ازای حمل هر ۱۵۰ تن گندم یک حلقه لاستیک با نرخ مصوب دولتی به صاحبان این وسایل نقلیه داده شد.

کبدانی ادامه داد: اداره غله گناباد وظیفه خرید گندم از کشاورزان جنوب خراسان رضوی و برخی مناطق متقاضی خراسان جنوبی را بر عهده دارد و از نظر گستره وظایف بر روند عمکرد و توزیع آرد شهرستانهای گناباد و بجستان نظارت دارد.

وی افزود: ظرفیت رسمی ذخیره سازی سیلوی گندم گناباد ۱۰ هزار تن است که با توجه به ظرفیت بخش خصوصی حجم ذخیره سازی گندم این منطقه به ۳۷ هزار تن افزایش یافته است.
رییس اداره غله و خدمات بازرگانی گناباد گفت: از مشکلات مهم در توزیع نان در گناباد نبود هم افزایی بین مسئولان و دست اندرکاران نظارت بر فعالیت آنهاست و باید وحدت رویه در نظارت منسجم بر فعالیت نانوایی ها وجود داشته باشد.

کبدانی مهمترین مشکلات نانواییهای گناباد را مقید نبودن به فعالیت و یا شروع پخت در ساعات تعیین شده و فروش نان با حجم زیاد به واحدهای صنفی و رستورانها و عرضه مواد غذایی ذکر کرد و افزود: این مساله موجب نارضایتی هایی در مردم شده است که با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت طرح ضربتی نظارت بر نانواییها در آینده نزدیک اجرا می شود.

وی ادامه داد: فروش هر نوع نان به دیگر واحدهای صنفی توسط نانواییهایی که  از آرد یارانه ای استفاده می کنند ممنوع است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۲۰۹۵//۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.