معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی روز یکشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون سه مجتمع خدمات رفاهی در راههای استان به بهره برداری رسیده است که در مجموع با این تعداد، شمار مجتمعهای فعال بین راهی استان به ۳۹ باب افزایش یافته است.

فریده کرمانی نژاد گفت: سه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی جدید در محورهای خواف -تربت حیدریه، رشتخوار- خواف و سبزوار- سه راهی چکنه ساخته شده است و این جاده ها تا پیش از این فاقد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی بوده اند.

وی ادامه داد: ارتقای ایمنی تردد در سطح جاده های خراسان رضوی با ساخت مراکز استراحتگاهی رانندگان مهمترین هدف این اداره کل راهداری برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت مجتمعهای خدماتی رفاهی بین راهی است و مطابق با قوانین موجود هم ساخت مراکز استراحتگاهی صرفا با سرمایه گذاری بخش خصوصی قابل انجام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: این مجتمعها با توجه به وسعت و امکانات در چهار درجه رده بندی می شود و هر مجتمع بسته به درجه آن، بین ۲۰ تا ۵۰  نفر اشتغال مستقیم و ۱۰ تا ۴۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می کند که با توجه به ماهیت و محل قرار گیری مجتمعها، بیشتر اشتغال ایجاد شده در آنها از نوع روستایی است.

کرمانی نژاد افزود: علاوه بر کمیت این مجتمعها، کیفیت ارائه خدمات در آنها نیز به شکل ویژه ای مورد توجه قرار دارد و موضوع نظارت بر نحوه و کیفیت خدمات دهی این مجتمعها در سطح جاده های استان نیز جزء برنامه های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و استانداری خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: کمیته ای با محوریت معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی و متشکل از ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای، میراث فرهنگی، پالایش و پخش فرآورده های نفتی، ادارات بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، ستاد اقامه نماز و دیگر دستگاههای مرتبط تشکیل شده که به طور مستمر بر نحوه عملکرد و کیفیت ارائه خدمات در این مجتمعها نظارت می کند.

رئیس دفتر امور بازرگانی و سرمایه گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: ۱۱۸ مرکز خدماتی و رفاهی در طول مسیر شش هزار و ۴۲۲ کیلومتری راههای بین شهری خراسان رضوی به زائران و مسافران خدمت می کنند.

سید حامد افتخارزاده افزود: مراکز خدماتی و رفاهی بین راهی در  خراسان رضوی شامل ۳۹ مجتمع خدماتی - رفاهی و ۷۹ مرکز منفرد خدمات رفاهی جاده ای همچون مسجد، پمپ بنزین، رستوران و سرویسهای بهداشتی بین راهی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر خراسان رضوی پس از استانهای اصفهان، خوزستان، تهران و فارس رتبه پنجم را از نظر تعداد مجتمع های رفاهی بین راهی در کشور دارد و در این میان اصفهان با ۴۷ مجتمع بین راهی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
افتخارزاده اضافه کرد: از نظر تعداد مجتمعهای رفاهی در حال ساخت و پیگیری استعلامات قانونی، خراسان رضوی با ٢٦ مجتمع در حال ساخت و ٦٠ مجتمع در مرحله اخذ استعلامات و مجوزها، رتبه دوم را پس از استان فارس با ۹۲ طرح  در مرحله استعلام داراست.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۳ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

۳۲۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.