شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: برنامه استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی از ۲۰ مرداد برای کل کشور به قوت خود باقی است و انتظار می رود هموطنان از تاریخ مذکور نسبت به سوخت گیری با کارت سوخت شخصی اقدام کنند.

این شرکت تاکید کرد: در چهار کلانشهر تهران، کرج، تبریز و اصفهان پس از تاریخ مذکور محدودیت هایی در سوخت گیری با کارت جایگاه ها صورت می گیرد و در سایر شهرها به تدریج اعمال خواهد شد و جهت رفاه حال عموم مردم اجرای طرح استفاده از کارت سوخت شخصی، تدریجی و مرحله به مرحله است.

درحالی که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرده است که این طرح از چهار کلانشهر از جمله اصفهان آغاز می شود، رییس انجمن جایگاه داران سوخت این استان می گوید که هنوز آمادگی کافی برای این کار وجود ندارد و بسیاری از زیرساخت ها ایجاد نشده است.

پیمان کامران روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به بازخوردهایی که از مردم داشتیم، هنوز بسیاری از آنها کارت سوخت ندارند و از طرفی به دلیل به روز نبودن سامانه قبلی استفاده از کارت هوشمند، جایگاه داران ناچار به تهیه سامانه جدید هستند.

وی با بیان اینکه دولت باید هزینه نصب این سامانه را تامین می کرد، افزود: اما این کار به گردن جایگاه داران افتاد و آنها باید مودم سامانه را با هزینه ۲۰ میلیون ریال تامین کنند.

کامران با تاکید بر اینکه بسیاری از جایگاه داران نیز روحیه لازم برای اجرای این طرح را ندارند، خاطرنشان کرد: بخشی از مطالبات آنها در سال ۹۷ پرداخت نشد و حقوق آنها در سال ۹۸ افزایش نیافت از طرفی به دلیل تحریم ها، کیفیت بنزین کاهش یافته است که باعث افزایش تبخیر آن و ضرر جایگاه داران به ویژه در تابستان می شود.

وی با اشاره به این که یکی از دلایل اجرای این طرح، جلوگیری از قاچاق سوخت اعلام شد، تصریح کرد: بهتر بود این کار با اولویت استان های مرزی انجام می شد.

این اظهارات در حالی است که به گفته مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان، برنامه استفاده از کارت سوخت هوشمند از بیستم ماه جاری در این استان اجرا می شود.

بهمن علیپور تاکید کرد: آن دسته از مردم که مشکل کارت سوخت هوشمند دارند در آغاز اجرای طرح می توانند از کارت سوخت جایگاه ها استفاده کنند و هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

تا کنون آماری درباره اینکه تا کنون چند درصد مالکان خودرو و موتورسیکلت، کارت سوخت هوشمند خود را دریافت کرده اند و می توانند از آن استفاده کنند، اعلام نشده است.

طبق اعلام شرکت ملی پست ایران، ۷۷۰ هزار کارت سوخت در باجه‌ معطلی پست مانده است و با توجه به لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی خودرو از ۲۰ مرداد، در صورت مراجعه‌ افراد در اختیارشان قرار می‌گیرد.

حدود ۲۵۰ جایگاه سوخت بنزین، نفت و گاز و ۱۶۰ جایگاه سی ان جی در استان اصفهان فعال است. 
۳۰۱۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.