رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: رسته صنفی مجموعه بازی های غیررایانه ای و سرگرمی به تازگی به مجموعه فعالیت های این اتحادیه اضافه شده و هدف آن همبستگی بیشتر اعضای خانواده ها و دور نگهداشتن آنان از آسیب های ناشی از بازی های رایانه ای و تلفن همراه است.

مرتضی اسکافی نوغانی افزود: مشهد در راه اندازی اتحادیه محصولات فرهنگی در کشور پیشگام بوده است و برخی شهرستان ها هم این اتحادیه را تشکیل داده اند و برخی دیگر هنوز اتحادیه مستقلی برای محصولات فرهنگی دایر نکرده اند.

وی اضافه کرد: هم اینک چهار رسته، شامل فروشندگان محصولات فرهنگی، مجموعه های بازی های رایانه ای، مجموعه های بازی های غیررایانه ای و بازی و سرگرمی و خدمات مونتاژ صدا و تصویر این صنف را تشکیل می دهند.

رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد گفت: در مجموع ۹۰۰ نفر از اتحادیه صنف محصولات فرهنگی مشهد جواز کسب دارند که ۴۵۰ مورد مربوط به فروشندگان محصولات فرهنگی، ۴۰۰ مورد مربوط به بازی های رایانه ای و واحدهای مونتاژ صدا و تصویر و  ۵۰ مورد مربوط به مجموعه های بازی های غیررایانه ای و سرگرمی است.

اسکافی افزود: از ۵۰ واحد صنفی مربوط به بازی های غیررایانه ای و سرگرمی، تعدادی از آنها به کودکان اختصاص دارد که از جمله آنها مراکزی مانند "شهر مشاغل، آموزش پلیس، آموزش مهارت افزایی، بازی های توپی و کلوب" است که اغلب بازی ها در آنها حرکتی است.

 وی ادامه داد: در مراکز دیگر بازی های غیررایانه ای و سرگرمی، خانواده ها حضور می یابند و ۱۵۰ نوع بازی و سرگرمی به آنان معرفی و آموزش داده می شود که برخی از این بازی ها تولید داخلی و برخی تولید خارجی است.

رئیس اتحادیه صنف محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی گفت: فضای مجازی، اعضای خانواده ها را از هم دور کرده و نهاد خانواده را در معرض تهدید قرار داده است لذا اتحادیه صنف محصولات فرهنگی تلاش می کند با صدور جواز کسب برای متقاضیان، مراکزی برای ارتباط بیشتر خانواده ها با یکدیگر و جلوگیری از انزوای اجتماعی ایجاد کند.

اسکافی افزود: در برخی از این مراکز مدیران نیز به همراه خانواده هایشان حضور می یابند و بازی هایی که مرتبط با حوزه مدیریت و کسب و کار است به آنان معرفی می شود.

وی ادامه داد: صدور جواز کسب برای راه اندازی مراکز مزبور مستلزم در اختیار داشتن حداقل ۵۰ مترمربع فضای غیرمسکونی و تجاری، داشتن دوربین مدار بسته، ارائه بازی های فکری مجاز و رعایت قانون نظام صنفی است.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.