نماینده مردم کاشمر و خلیل‎آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی‌های متعددی در کشور داشتیم که هیچ کدام موفق نبودند، قطعأ ایجاد حس اعتماد مهم‌ترین رکن پایداری این مجموعه‌ها خواهد بود.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، بهروز بنیادی در جلسه شرکت تعاونی توسعه و عمران خلیل‌آباد گفت: برای پیشرفت، عمران و آبادانی باید از تجاربی که در کشور وجود دارد به درستی استفاده نمود. با توجه به اینکه توسعه منطقه رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت، تلاش می‎شود با حضور شرکت تعاونی توسعه و عمران در منطقه رشد اقتصادی ایجاد شود.

بنیادی تولید، اشتغال و افزایش ثروت را سه هدف اصلی در تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران منطقه ذکر کرد و افزود: اگر بتوانیم تولید را در شهرستان خلیل‌آباد افزایش دهیم اشتغال را به همراه داشته و در نهایت به افزایش ثروت و مجددا افزایش تولید منجر می‌شود.

وی بیان کرد: رشد اقتصادی امروز به عنوان مهم‌ترین فاکتور اساسی در پیشرفت آبادانی و تکامل هر جامعه است، بدون شک بخش بسیاری از آسیب‌هایی که امروزه در کشور متحمل شدیم ناشی از عدم رشد مناسب اقتصادی است.

نماینده مردم کاشمر و خلیل‎آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: می‎طلبد تمام اعضا به طور کامل اساسنامه شرکت تعاونی توسعه و عمران را مطالعه کنند، اساسنامه شرکت تعاونی توسعه و عمران در سال 91 توسط هیئت دولت وقت ابلاغ شده و براساس آن در همه اموری که در شهرستان جاری است در مباحث کشاورزی، صادرات و واردات و.. می‌توان وارد شد.

وی گفت: به هر میزان که اعضاء شرکت تعاونی توسعه و عمران خلیل‌آباد آورده و سرمایه بیاورند دولت هم باید به همان میزان یا بیشتر را در اختیار شرکت قرار دهد.

بنیادی افزود: شاید میزان سهام هر سهامدار رقم کمی باشد اما باید تمرین باهم بودن را از همین جا شروع کرد، هیئت مدیره و مدیرعاملی که انتخاب می‎شوند باید برای شرکت وقت گذاشته و مشورت کنند. شرکت تعاونی‌های متعددی در کشور داشتیم ولی هیچ کدام موفق نشدند، ایجاد حس اعتماد مهم‌ترین رکن پایداری این مجموعه‌ها خواهد بود.

نماینده مردم کاشمر و خلیل‎آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرستان خلیل‌آباد پتانسیل بسیار بالایی در بخش‌های مختلف دارد و تاکنون در مسیر توسعه گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی اظهار کرد: وضعیت مردم خلیل‌آباد بر محور اقتصاد کشاورزی است، در حوزه کشاورزی بیشتر بخش‌های شهرستان بر تولید انگور بوده به طوری که از 16 هزار هکتار سطح زیر کشت در شهرستان 6 هزار هکتار آن مربوط به باغات انگور است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.