به گزارش ایرنا این سفر را می توان در ادامه عنایت های دولت تدبیر و امید به این استان مرزی مورد توجه قرار داد زیرا از یک سو با افتتاح طرح های مربوط به منابع آب و خاک در نقاط مرزی و محروم آذربایجان غربی به ارزش چهار هزار و 465 میلیارد تومان، فرصت های جدید شغلی برای مرزنشینان شمال و جنوب استان فراهم می شود و از سوی دیگر وعده های رییس جمهوری مبنی بر جبران عقب ماندگی ها، یکی پس از دیگری در سرزمین اقوام و ادیان الهی به بار می نشیند.
نجات دریاچه ارومیه، اتصال ارومیه به شبکه ریلی، جبران عقب ماندگی های حوزه بهداشت و درمان، فرصت های دستیابی به منابع برای همه ساکنان استان به ویژه مرزنشینان و گازرسانی به مناطق روستایی و سخت گذر این استان کوهستانی از مهمترین وعده های رییس جمهوری به مردم آذربایجان غربی بود و اکنون بسیاری از آنها تا حدود زیادی به بار نشسته است.
حجت الاسلام دکتر حسن روحانی با احتساب سفر امروز برای سومین بار در جایگاه رییس جمهوری به آذربایجان غربی سفر می کند و نخستین سفر استانی خود را نیز به این منطقه اختصاص داده بود تا توجه ویژه اش نسبت به ارتقای شاخص های توسعه این استان مرزی بیش از پیش مشخص شود.
میزان اعتبارات اختصاصی از سوی دولت تدبیر و امید نیز گویای توجه ویژه به این استان مرزی است و به گفته استاندار آذربایجان غربی دولت دکتر روحانی تاکنون بیش از 15 هزار میلیارد تومان در آذربایجان غربی سرمایه گذاری کرده است.
«محمد مهدی شهریاری» اضافه کرد: 6 هزار میلیارد تومان آن مربوط به بخش آب و خاک و 4 هزار و 700 میلیارد تومان دیگر مربوط به ستاد احیای دریاچه ارومیه می باشد.
وزیر مسکن و شهرسازی در دولت اصلاحات نیز با اشاره به اینکه افتتاح طرح های آب و خاک نشانه خوش قولی رییس جمهوری نسبت به وعده هایش به مردم آذربایجان غربی است، گفت: آب و خاک دو سرمایه ارزشمند برای توسعه مناطق مرزی و محروم این استان به شمار می رود.
«علی عبدالعلی زاده» اظهار داشت: توسعه مناطق مرزی به ویژه آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته و رییس جمهوری به بیشتر وعده های خود در این استان جامه عمل پوشانده است.
وی به قرار گرفتن آذربایجان غربی در امتداد مرزهای ایران با سه کشور همسایه شامل جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه اشاره کرد و افزود: توجه ویژه دولت نسبت به این استان با توجه به ظرفیت ها و موقعیت جغرافیایی آن منطقی است.
نماینده اسبق مردم ارومیه با ابراز امیدواری نسبت به بهره برداری از تمام طرح های نیمه تمام در آذربایجان غربی تا پایان دولت دوازدهم، اضافه کرد: وضعیت دریاچه ارومیه نیز در سایه اقدامات زیربنایی و افزایش بارندگی بهبود یافته است و بهره برداری از طرح های ستاد احیا، تراز این پهنه آبی را در ماه ها و سال های آینده بیش از پیش افزایش خواهد داد.
عین الله شریف پور، رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی نیز تکرار سفرهای رییس جمهوری به آذربایجان غربی را نشانه ظرفیت های بالای این استان برای توسعه و توجه ویژه دکتر روحانی به رونق تولید و توزیع عادلانه امکانات عنوان کرد و گفت: رییس جمهوری به توسعه مناطق مرزی توجه ویژه دارد.
نماینده مردم مهاباد وعضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز وضعیت دریاچه ارومیه و طرح های ستاد احیا را اولویت اصلی سفرهای مکرر رییس جمهوری به آذربایجان غربی عنوان کرد.
جلال محمودزاده با اشاره به اینکه خشک شدن دریاچه ارومیه نه تنها آذربایجان غربی بلکه پنج استان دیگر را هم تهدید می کند، بیان کرد: نجات این دریاچه برای دولت مهم بوده و تاکنون برای احیای آن اقدامات قابل توجهی انجام داده و تکرار سفرها هم بیشتر در همین راستاست.
وی به نتایج حضور رییس جمهوری و سایر مسوولان در استان اشاره کرد و افزود: سفر رییس جمهوری به استان به روند پیشرفت پروژه های در دست اجرا سرعت می بخشد و زمینه تامین اعتبار و تقویت زیرساخت ها را نیز فراهم می کند.
به گزارش ایرنا دکتر روحانی در سخنرانی سفر قبلی خود نیز گفته بود که «به مردم این استان در سال 1392 قول هایی دادم که یکی از آنها احیای دریاچه ارومیه بود؛ من پای قولم ایستاده ام هرچند در حد برنامه تنظیمی پیشرفت نکرده ایم اما همه می دانید اگر تلاش دولت های یازدهم و دوازدهم نبود، امروز در دریاچه ارومیه یک قطره آب نبود و تمام دریاچه تبدیل به یک نمک زار شده بود».
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.