«محمدمهدی شهریاری» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی فاز 3 ارومیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مشکل مالیاتی یکی از موانع تولید در این منطقه است، افزود: طبق بررسی ها 13 سال معافیت مالیاتی برای واحدهای تولیدی مستقر در این مناطق در نظر گرفته شده است و باید روند اجرای این قانون پیگیری شود.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه امسال به نام رونق تولید نام گذاری شده است تلاش می شود واحدهای راکد و نیمه فعال با ظرفیت کامل وارد مدار تولید شود.
وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت کامل واحدهای تولید زمینه ساز و نوید بخش فراهم آمدن اشتغال در استان است.
وی با اشاره به اینکه امروز چند واحد تولید به مدار تولید برگشت، اعلام کرد: مشکل این واحدها بیشتر مشکل بانکی و وام های سال های گذشته بود.
وی بیان کرد: مقرر شد به صورت ویژه با مدیران بانک های عامل جلسات متعددی برگزار شود تا این مشکل واحدهای تولیدی حل و فصل شود.
استاندار آذربایجان غربی گفت: برخی از واحدهای جدید نیز کار ساخت و ساز را شروع کردند و مقرر شد در بخش سرمایه در گردش این واحدها مساعدت گردد تا میزان اشتغال این بخش نیز افزایش یابد.
شهریاری بیان کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی واحد تولیدی آلمانی «دُهلر/Dohler» با سرمایه گذرای 12 میلیون یورویی در حال اجراست و فاز نخست آن تا 2 ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی اعلام کرد: شرکت دهلر با سرمایه گذاری بخش خارجی از کشور آلمان با استفاده از آخرین تکنولوژی روز، تولیدکننده انواع کنسانتره و آبمیوه بوده که بخش کنسانتره آن در سال آینده قابل بهره برداری است.
وی ابراز امیدواری کرد تا با بهره برداری از این واحد تولیدی صادرات محصول آغاز و این امر موجب جذب سرمایه و ارز برای کشور و استان شود.
به گزارش ایرنا امروز /چهارشنبه 25 اردبیهشت/ استاندار آذربایجان غربی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیر کل شهرک های صنعتی و جمعی از مسوولان این استان از واحدهای تولیدی اروم شمش سبلان، نماکاران هزاره سوم، صنایع فولاد فردوس باختر، سنگین فلز و دهلر ایرانیان مستقر در شهرک صنعتی فاز 3 ارومیه بازدید کردند.
آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.
در حال حاضر 25 شهرک و ناحیه صنعتی از 35 مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و 100 واحد صنعتی را در خود جای داده است و 20 درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.