به گزارش خبرنگار ایرنا صمد درویشی روز چهارشنبه در مراسم معارفه خود بعنوان مدیرکل شیلات در بندرانزلی اظهار کرد: تولید 150 میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی در سال رونق تولید بر عهده شیلات گیلان گذاشته شده است.
وی افزود: شش محور عملیاتی برای فعالیت های شیلات گیلان در سال جاری تعریف شده که بهره گیری از توان حداکثری بخش خصوصی در حوزه های صید و آبزی پروری و توسعه آن در ابعاد خرد در بین خانوار های روستایی از جمله این محورها است.
درویشی با اشاره به لزوم توسعه پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی دیگر از محورهای فعالیت شیلات گیلان در سال جاری تاکید کرد: گونه های ماهیان خزر به عنوان سرمایه های ملی شیلات بوده و ادامه روند بازسازی این گونه ها از برنامه های مهم شیلات گیلان است.
وی با اشاره به لزوم ایجاد تنوع گونه ای در آبزی پروری تصریح کرد: در حال حاضر 24 گونه ماهیان ماکول خزر (انواع کولی ها) موجود است که همه این گونه ها قابلیت لازم را برای معرفی و توسعه در آبزی پروری دارند.
مدیرکل شیلات گیلان خاطر نشان کرد: باید در خصوص توسعه بازار فروش و افزایش میزان صادرات محصولات شیلاتی در جهت ارزآوری بیشتر و رونق تولید بیش از پیش تلاش شود .
درویشی افزود: صادرات خاویار یکی از مهمترین فرصت های موجود در راستای ارز آوری برای استان و کشور است که باید با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی در این راستا نیز بیش از پیش تلاش شود.
به گزارش ایرنا صمد درویشی پیش از این رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی ماهیان استخوانی شهید انصاری رشت بوده و رئیس اداره توسعه پرورش آبزیان اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان، معاونت تکثیر و پرورش آبزیان شیلات سیستان و بلوچستان، قائم مقامی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان، مدیریت بخش ازمایشگاه مرکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی ماهیان دریایی سیاهکل، معاونت مرکز بازسازی ذخائر ماهیان خاویاری مرکز شهید بهشتی بخش سنگر رشت و همزمان ریاست مرکز سیاهکل را در کارنامه خود دارد.
گیلان با تولید بالغ بر 47 هزار تن ماهیان گرمابی و سردآبی، از استان های برتر در تولیدات شیلاتی است.
استان گیلان از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهی در کشور نیز محسوب می شود و دارای سه مرکز تکثیر ماهی شامل مرکز شهید انصاری در رشت، شهید بهشتی در سنگر و مرکز سیاهکل است.
7471 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.