به گزارش ایرنا، هوشنگ ملایی روز پنجشنبه درنشست تخصصی مطالعات بهره گیری از ظرفیت های بورس انرژی افزود: برای نخستین باردرکشور، با بهره گیری از ظرفیت های بورس انرژی، امکان عرضه و تقاضا با هدف استفاده از ظرفیت موجود آب درمنطقه جگین و مکران مورد بررسی قرارمی گیرد.
وی بیان داشت: با استفاده ازظرفیت سازمان بورس انرژی ایران، ایجاد ساز و کار مناسب جهت تحقق برنامه های توسعه ای سواحل مکران و استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی زیرساخت های تامین و انتقال آب فراهم می شود.
این مقام مسوول اظهارداشت: امیدواریم در وزارت نیرو، با طرح های تامین سرمایه برای خطوط انتقال آب در جاسک به ویژه اجرای خط انتقال از سد جگین تا کوه مبارک و استفاده از ظرفیت بورس در جلب سرمایه گذاری برای تامین آب صنایع موافقت شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان خاطرنشان کرد: چنانچه دریافت مجوز از وزارت نیرو برای تخصیص و مبادله آب سد جگین در بورس مدت دار باشد، انجام مبادلات آبی در قالب بازارهای محلی و منطقه ای آب برای کشاورزان سد جگین برنامه ریزی می شود.
ملایی گفت: با توجه به ظرفیت افزایش تقاضای آب در منطقه واهمیت اجرای طرح توسعه مکران، به دنبال دریافت مجوزهای لازم برای انجام آن هستیم.
سد جگین درهرمزگان و در 107 کیلومتری شمال شرقی جاسک واقع شده که حوضه آبریزی حدود 3هزار و 920 کیلومترمربع بر روی رودخانه جگین در محلی به نام تنگه دهنه مرنگ قرار گرفته و اولین سد بتنی غلطکی از ویژگی های خاص این سد است.
9944 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.