مدیر عامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی گفت: ادامه روند غلط آموزش، به بحران کمبود شدید نیروی انسانی ماهر منجر شده و مشکلات زیادی در مسیر توسعه کشور ایجاد می کند.
منصوره شریف الحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با اشاره به اینکه «آموزش‌زدگی و خلا کسب مهارت‌های لازم برای اشتغال در بازار کار بسیار مهم  و پیوستگی مستقیم با توسعه اقتصادی دارد»، اظهار کرد: مساله جدی که ما را نگران کرده و باعث شده تا این مجمع را تشکیل دهیم بی‌کاری و بی‌مهارتی نیروی انسانی است که عواقب ناشی از آن بخش زیادی از جامعه را درگیر کرده و مشکلات دیگری همچون مشکلات اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و فروپاشی خانواده‌ها را ایجاد کرده است. 
وی با بیان اینکه «موضوع بی‌مهارتی نیروی انسانی با برنامه ریزی قابل حل است»، خاطرنشان کرد: با احترام به همه راه‌ها و مواردی که مطرح شده، راه نجات کشور تربیت نیروی انسانی ماهر است. متاسفانه بی‌توجهی به آنها باعث شده تا افراد با مرگ خاموش، افسرده، خسته، معتاد و دچار مشکلات اخلاقی شوند که از جمله دلایل آن عدم هدایت صحیح افراد به سمت استعدادهایشان است. همچنین گاهی فرهنگ حاکم بر جامعه و فراهم نشدن بستر مناسب برای اشتغال افراد به این مساله دامن می‌زند.
مدیر عامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای خراسان رضوی با تاکید بر اینکه «ما شاهد هدررفت خطرناک نیروی انسانی در جامعه هستیم»، تصریح کرد: مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشکیل شده است تا بتواند جلوی هدررفت نیروی انسانی را بگیرد و بتواند انسان‌ها را از ابتدا در مسیر و جایگاه مناسب خود قرار دهد. 
شریف الحسینی ادامه داد: با مطالعات و بررسی‌های فراوان نظرات کارشناسان و همچنین طی دوسال تحقیق و آمایش انجام شده آمارهای بسیار مفیدی درباره آمایش جمعیت کشور، مهارت دانش‌آموختگان، نرخ بیکاری، نرخ مشارکت مردم در حوزه اقتصاد به تفکیک سن و جنس و... را جمع آوری کرده‌ایم و در حال حاضر این آمار مبنایی برای سیاست‌گذاری مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان است.   وی یادآور شد: ادامه روند غلط آموزش، به بحران کمبود شدید نیروی انسانی ماهر منجر شده و مشکلات زیادی در مسیر توسعه کشور ایجاد می کند.
مدیر عامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: یکی از اقدام‌های مهمی که در حال حاضر باید انجام دهیم واگذاری تجربیاتمان به مسئولین مرتبط است و امیدواریم بتوانیم با انتقال این تجربیات یکی از ماندگارترین اعمال خیر را که به واسطه آن فرزندان ایران زمین به مناسب ترین جایگاه علمی و والا دست پیدا می کنند، انجام دهیم. 
شریف الحسینی تصریح کرد: پافشاری بر اینکه مدیران تصمیم ساز به خصوص در حوزه آموزشی تصمیماتشان با رعایت دور نمای ایران و بر مبنای تائیدات علمی و پژوهشی باشد، یکی از اقداماتی است که باید در این زمینه صورت بگیرد.
وی افزود: این اقدام موجب می شود تا با رعایت اصل تحلیل هزینه منفعت از هدر رفت منابع مردم به خصوص در حوزه جوانان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.