رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار این کارگاه آموزشی گفت: این مرکز تلاش می کند زمینه ایجاد شهری پیشرفته در قالب توسعه پایدار منطقه ای را ایجاد کند.
هادی معماریان خلیل آباد افزود: اگر می خواهیم منطقه ترشیز را به جایگاه اصلی خود برسانیم باید رویکرد توسعه پایدار داشته باشیم که این امر جز با فناوری و نوآوری میسر نمی شود.
وی با بیان اینکه این کارگاه از سلسله نشستهای جنبی همایش ملی توسعه پایدار ترشیز است ابراز امیدواری کرد که فعالیتهایی از این نوع بتواند دستاوردهای خوبی برای پیمودن مسیر توسعه در منطقه داشته باشد.
رئیس مرکز نوآوری ترشیز نیز در این مراسم گفت: مراکز نوآوری با ایده جذب خلاقیتها و نوآوریهای افراد ایجاد شده‌ اند و به دنبال عرضه محصولی که بر مبنای دانش و پژوهش ساخته شده باشد به بازار هستند.
مجید عاقل به اهمیت فعالیت شرکتهای دانش بنیان و استفاده از توان علمی آنها در موضوعات مبتلابه جامعه اشاره کرد و افزود: ما تلاش می کنیم ایده های خلاقانه را به سمت تولید دانش منتهی به فناوری و تکنولوژی هدایت کنیم تا در سایه این حرکت شاهد پیمودن مسیر توسعه پایدار باشیم.
وی ادامه داد: مرکز آموزش عالی کاشمر رویکرد حمایتی از مخترعان و نخبگان دارد از این رو از هرکسی که اختراع یا ایده مبتکرانه ای دارد حمایت مالی می کند تا اختراعش ثبت شود.
عضو هیات مدیره انجمن مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی خراسان رضوی نیز در خصوص چگونگی ثبت و جست و جوی اختراع، حمایتهای مالی و بین المللی از اختراعات و مصادیق مالکیت فکری طرح صنعتی و علائم تجاری مطالبی ارائه کرد.
سید ابالفضل عباس زاده گفت: در دهه های گذشته قدرت کشورها را زمین و محصولات کشاورزی تعیین می کرد اما امروزه که عصر فناوری اطلاعات است داراییهای فکری و منابع انسانی ارزشمند تر از داراییهای فیزیکی هستند.
وی ادامه داد: کشور ما در تولید مقالات در رتبه های مطلوبی در منطقه قرار دارد اما متاسفانه در کاربردی کردن این مقالات ضعیف عمل شده است.
در کاشمر پنج مرکز آموزش عالی فعالیت دارند که در آنها نزدیک به چهار هزار دانشجو مشغول تحصیلند.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.
1922/7497
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.