کلایی گفت: چگونگی تسهیل و‌ افزایش سرمایه‌گذاری در تسهیل خدمت‌رسانی به زائران، تمرکز گفت‌وگوهای ماست.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا کلایی، صبح امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: اقتصاد شهر مشهد مبتنی‌بر زیارت است. از طرفی خود خدمت‌رسانی به زائران افتخار ماست و چگونگی تسهیل و‌ افزایش سرمایه‌گذار در رابطه با این موضوع تمرکز گفت‌وگوهای ما است.
وی افزود: در ایام دهه کرامت و در آستانه میلاد امام رضا(ع) و امامی که به امام گفت‌وگو و علم معروف است، این اتفاق می‌افتد. طرف دیگر، موضوع دیپلماسی شهری باید مورد توجه قرار بگیرد. هم‌اکنون با ابرازهای تحریم سعی در محدودکردن می‌شود و بایستی از حداکثر امکانات استفاده‌کنیم.
شهردار مشهد خاطر نشان کرد: بخش زیادی از دیپلماسی‌های ما شهری است و امروز ما میزبان شهرداران شهرهای اسلامی و فارسی‌زبان و سفرای کشورهای همسایه هستیم. طبیعتا در گفتگوهای انجام شده در قالب  گفتگوهای دوجانبه و جمعی بیشتر به دنبال این هستیم تا راه‌‎هایی را برای تقویت اقتصاد داخل و همچنین افزایش صادرات و مسیرهایی برای تامین نیازمندی‌های مردم ایجاد کنیم.   کلایی با اشاره به اینکه «طبیعتا همکاری‌ها شکل بلندمدتی به خود خواهد گرفت»، گفت: موضوع سرمایه‌گذاری و میان فرهنگی را پوشش خواهد داد. اولویت ما بیشتر گفت‌وگو فرهنگی و اقتصادی است، همان‌طور که می‌دانید در سال گذشته حدود چهار میلیون زائر خارجی به مشهد برای زیارت سفر کرده‌‎اند و این روند در حال افزایش است. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.